Happy New Year - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

01 Januari 2010 | Verenigde Staten, Arkansas

Allereerst gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal! Een nieuw jaar dus een nieuw blog niet waar? Haha.

Volgens mij ben ik gebleven bij 12 december, toen ben ik met cindy naar The Blind Side geweest. Echt een geweldige film! En het is waar gebeurd, dus dat is best wel tof.

Die week daarna op school waren semestertesten. Ze noemen het hier ook wel finals. In elk geval, maandag hadden we nog gewoon les, de leraren probeerden ons nog zo veel mogelijk te vertellen. En ik had echt geen idee wat me te wachten stond. Ik had dinsdag wiskunde en geschiedenis. Allebei ging het best wel goed. Was niet heel erg moeilijk! Daarna had ik woensdag choir en tourism. Voor choir moesten we gaan zingen voor de mijn lerares. Toen iedereen gezongen had zei ze ja volgens mij moeten we een aantal mensen verplaatsen naar een andere partij. En ik wist gewoon dat ik daar bij zatXD haha. Toen moest ik heel fijn weer voor haar gaan zingen, en toen had ze me over geplaatst naar de Soprano II. Ik zat bij de Alto I. Maar ik ben er eigenlijk wel blij mee =). Na de vakantie ga ik dan ook echt zingen met de Soprano's. Daarna toets van Tourism. Ging volgens mij ook best goed. Dat was trouwens de afronding van Tourism. Ik heb nu nooit meer Tourism, na de vakantie krijg ik een ander vak. Ik ga proberen of ik teachers aid kan worden. Volgens mij noem je het zo en schrijf je het zo, het houd in ieder geval in dat je geen les hebt maar dat je een leraar gaat helpen met papieren uitdelen, lijkt me wel lekker makkelijk =)! Daarna op donderdag had ik 3 uur scheikunde. Het was ook een echt examen, en dus best wel behoorlijk lastig, want ik had nog nooit eerder een amerikaans examen gezien, haha! Gelukkig vond iedereen het best wel moeilijk! Vrijdag had ik mijn laatste toest namelijk engels. Ze had het gelijk nagekeken en het waren 100 vragen en ik had 94 goed. Dus een 94%, dus een A. Maar waarschijnlijk sta ik een B voor engels, want ik stond de 1e en de 2e 9 weken een B, wel allebei een 88% ofzo, maar goed een B is een B.

DAARNA WAS HET VAKANTIE, EN DUS BIJNA KERST.

Op 23 december had ik een afspraak bij de kapper, ik vind mijn haar helemaal leuk=), maar zoals altijd (ook in Nederland) vraagt de kapper hoe lang is het wel niet geleden dat je voor het laatst naar de kapper bent geweest, je haar is zo dood. (en bedankt) Maar Cindy had afgesproken dat we zouden koken, en de kapper was heel erg uitgelopen waardoor de aardappeltjes niet op tijd klaar waren, dus cindy was HELEMAAL gestresst want het zou de eerste keer worden dat ze Les zijn broer zou ontmoeten en dat zou geen goede indruk maken, haha! Nou ja uiteindelijk was het allemaal niet erg.
De dag daarna (dag voor kerst=)) hadden we afgesproken om Dirty Santa bij de familie van Cindy te gaan spelen. Om precies te zijn bij haar zus Bekkie, in hot springs. Maar er was de nacht daarvoor echt ZO ONTZETTEND VEEL WATER gevallen dat er geen mogelijkheid was om daar te komen want de interstate-30 was afgesloten. In de ochtend ben ik toen met Cindy rond gaan rijden om naar het water te kijken. Het was echt niet normaal, zo iets had ik echt nog nooit gezien. Ik had een paar foto's gemaakt, en er stonden gewoon boten onder water en barbeque's en het ergste huizen waren onder water. Uiteindelijk rond half 3 was de interstate-30 heropened en besloten we alsnog te gaan. Voor Dirty Santa had ik echt een super toffe sjaal en handschoenen gekocht en ik had een servies gekregen, FIJN!! Daar kan ik dus niks mee, dus die heb ik aan Cindy gegeven. Ik weet in ieder geval wel wat ik volgend jaar met Kerst wil spelen (bereidt je maar voor familie). Het was namelijk echt super grappig en gezellig en het duurde niet te lang, dus het was niet saai aan het worden.
Cindy haar kinderen wilden eigenlijk niet mee (alle 3 een ander excuus) en dat vond Cindy helemaal niet leuk. Haar kinderen zouden morgen komen, en Cindy zou koken, maar dat wilde Cindy niet meer doen. Want als haar kinderen niets voor haar wilden doen, waarom zou zij dan moeite doen? Haha.
Na Dirty Santa naar huis gereden. Ik had nog een film gekeken tot een uur of 1 en ik snapt maar niet waarom Cindy en Les niet gingen slapen. Nou ja toen ik eindelijk naar mijn bedje ging, begreep ik het want ze gingen de sokken bij de openhaard vullen. Haha. Ze hadden een paar dingen kapot gegooid, oeps! Maar de volgende morgen zag het er echt heel gaaf uit. Toen hadden we een paar cadeautjes uitgepakt. Ik had sjaals gekregen en een stijltang van Sarah, haha. Daarna nog wat gekookt en zijn we naar de zus van Les geweest, Jen, daar gegeten en nog een paar cadeautjes gekregen, kaarten, schrijfblok en pennen, super lief! Daarna s'avonds waren de kinderen van Cindy dus gekomen. De oudste zoon van Cindy, Will heeft al een kind, Keithan, echt zo'n schatje! Zijn ex-vrouw was er ook. Want Cindy behandeld haar ook gewoon als haar dochter, haha! Cindy wilde dus niet koken, maar we hadden echt genoeg leftovers, en dat was ook heel lekker.

Dat was mijn kerst, ze doen hier niet aan 2e kerstdag, haha, rare nederlanders met hun verzonnen feestdagen! :P

Daarna 26 december was ik met Cindy en Les naar Avatar geweest, ik vond het echt een gave film =)!!
Daarna zijn we uit eten geweest bij een soort thais/chinees restaurant, altijd goed dus. Cindy wist dat ze daar met Tofu kookten dus daarom wilden ze me er een keer mee heen nemen. Het was echt zo lekker! Ik had rijst met tofu en ananas en nog van alles er door heen! Ik vond het echt ZO LEKKER!
Daarna die volgende dag weer ongeveer de hele dag gekookt want s'avonds gingen we eten bij Robin en Randy's (vrienden van Cindy) we hadden echt zo veel gemaakt. Cindy had een tenderloine gekocht (dat is steak en echt gewoon smerig) en we hadden rolls, gevulde aardappelen <3, kersen gellen en een red velvet cake, jummie! S'avonds was ook de sound of music op tv, ik hou echt van die film (ook al heb ik hem al 10000x gezien toen ik wat jonger wasXD)

Daarna moesten we op 28 december de anasthesiologist (de gene die je de prik geeft voor bij een operatie) betalen. Het was $850 en je kon maar $400 ophalen per bank, dus wij naar 3 verschillende banken rijden, FIJN! Want elke keer krijg je verwerkingskosten. Maar ik voelde me wel even HEEEEEL RIJK!! Haha. Het was toen nog niet eens zeker dat de verzekering de operatie zou betalen voor mijn knie, maar we zouden het geld terug krijgen als het niet door zou gaan. Daarna met Cindy naar de film It's Complicated geweest, zo grappig, haha. Daarna had ik s'avonds nog een city council meeting (van youth council). We hadden met Youth Council een tijdje geleden lichtjes van mensen beoordeeld. Het huis van mijn sponsor (de gene die er voor moet zorgen dat ik hier geen problemen heb) had gewonnen, zijn huis was echt NIET NORMAAL MOOI!! Dat had je echt moeten zien, echt gewoon geweldig<3!! Voor de rest nog 2 andere huizen uitgezocht, en vandaag met youth council hadden ze hier dus het geld voor gekregen (omdat ze gewonnen hadden). We waren niet de hele tijd gebleven, want het ging waarschijnlijk echt super lang duren, dus daar hadden we niet zo'n zin in. Daarna nog even met Shelby mee naar huis geweest, en op de wii gespeeld, en even met Shelby haar vader, David, gepraat. Hij had een operatie aan zijn knie, van dezelfde arts die ik krijg, Dr Tucker. Hij zei dat het heel goed ging met zijn knie en dat hij al iets van 80% terug had :P. Nou ja ik krijg waarschijnlijk alleen maar 80% terug, maar goed, gaat dus best snel =), want zijn operatie was niet heel lang geleden. Ook al zijn operatie wel heel anders is dan mijne, maar goed.

Op 29 december had ik opeens 4 brieven gekregen, echt zo super leuk =)! Dus toen had ik ze allemaal maar beantwoord en de rest van de avond echt hand pijn!! Pfff... S'avonds voor de eerste keer bij Popeyes gegeten, was echt lekker. Het staat bekend om chicken en biscuits. Nou de biscuits zijn echt geweldig <3. Voor de rest nog paar andere dingen gegeten. Jummiee! Les vertelde me ook nog dat hij 31 december aan Cindy ging vragen of zij met hem wou trouwen, haha, hij had die dag de ring gekocht.
Die dag daarna alles soort van afgehandeld met de verzekering. EN HET IS NU ZEKER IK KRIJG EEN OPERATIE. HET IS 7 JANUARI OM 8.30 AM. DUS DAT IS 15.30 BIJ JULLIE. Daarna s'avonds nog met Lance naar de film Alvin and the chipmunks geweest. Echt super schattig en lief. Hij heeft ook een hottub, dus daar waren we daarna ook nog in geweest (en nee ik ben niet verliefd op hem.. even voor de duidelijkheid ;)).

EN DAARNA WAS HET AL WEER OUD JAARS DAG!! Jaar is echt voorbij gevlogen, maar ik vond het echt een super leuk jaar!!
S'middags met Cindy naar Wendy's geweest, had ik een Baked Potato gegeten, ik hou echt van die dingen <3. Er zat een kaas brocolli saus in, echt super lekker! Daarna ging Cindy haar haar nog laten doen en haar nagels, want ze verwachtte dat Les haar ging vragen s'avonds, want ze gingen uit eten. Ik wist het natuurlijk al, maar ik kon natuurlijk niks zeggen.
Toen s'avonds om 5 uur met mijn familie en de familie Molenaar nog even nieuw jaar gevierd in Nederland. Was super leuk, ik had echt het gevoel dat ik gewoon even in nederland was. Iedereen (nou ja bijna) dronk champagne en ik zat daar aan de andere kant van de webcam met mijn iced tea, haha! Maar goed, ik hou van iced tea!! Daarna na een paar uur belde Cindy mij, dat ze ten huwelijk was gevraagd, haha. Ze was echt helemaal door het dolle heen! Haha, echt super grappig.
Daarna s'avonds met Stephanie (mijn huisgenootje) en Zack (haar vriend) nog oud en nieuw gevierd bij vrienden. Was wel gezellig, maar zo anders als in nederland! We zagen op de tv wanneer het nu eindelijk 2010 en we proosten nergens op en we renden niet naar buiten om naar het vuurwerk te kijken :P, het leek net gewoon een gezellige avond, niet een nieuwjaars avond. Als ik ooit weer naar Amerika kom, dus echt NIET met oud en nieuw, haha! Dat is wel leuker in Nederland.

En nu is het dan 1 januari. Vandaag nog niks gedaan. Ben de hele dag al bezig met wakker worden, gingen rond 4.00 am slapen en werd voor 10.00 am al weer wakker.

Nu vergeet ik het al weer bijna, ik had ongeveer 2 maanden geleden op een briefje geschreven wat ik allemaal nog wou schrijven op mijn blog, dus dat ga ik nu nog even snel doen (gaat allemaal over school, zo hou je vast)

Op een gegeven moment werd onze school gecontroleerd door speciale mensen. Vorig jaar waren ze nogal slecht door deze test heen gekomen ze hadden namelijk een F (het slechste wat je kan halen) en leraren waren nogal gestresst want er bestond een kans dat als ze weer zo slecht zouden scoren de school zou moeten sluiten. Een lerares vertelde dit ons en niemand roept door de klas, NET GOED! Haha, de lerares was hier NIET blij mee, haha.
En als je uit je klas lokaal wil moet je een keykoord dragen die je van je leraar krijgt waar de naam van je leraar en het klas lokaal op staat. Zonder dat mag je het lokaal niet uit. En een leraar wil het je niet eens altijd geven, hoe gemeen. Ook mag je het keykoord niet in je hand vast houden het moet om je nek hangen en bla bla bla :P. Beetje onzin.
Voor de rest mogen schoudertassen hier niet gebruikt worden als rugzakken. Alle rugzakken zien er hier zo uit dat je er door heen kan kijken. Dit heeft te maken met wapens. In een schoudertas (purse) mag je dus ook geen boeken stoppen, want ze kunnen niet door je schoudertas heen kijken, en ze willen natuurlijk geen wapens in school. Dan denk ik altijd wel weer, ja we zitten natuurlijk wel in America, dat soort dingen kunnen hier toch niet iets makkelijker gebeuren.
En we hadden laatst ook een brandoefening. In nederland word dat een week van te voren aangekondigd ofzo, nou hier niet. Niemand had enig idee wat we moesten doen, en dan worden de leraren boos dat we het niet goed doen. Haha. Logica. Nou daar hadden de leraren dus van geleerd, dat we beter voorbereid moesten worden en alles.

Ik hoop dat jullie allemaal een hele leuke kerst hebben gehad, en dat jullie een heel goed jaar tegemoet gaan!

Heel erg veel liefs
xoxoxo
Anna.

  • 01 Januari 2010 - 20:49

    Anne:

    Lieve Anna!
    Wat een leuk/lang verhaal :D
    Ik ga je binnenkort weer een hele lange mail sturen want ik heb je weer heel veel te vertellen!

    Haha, kerst klinkt ook echt superleuk&gezellig
    En man hoeveel films heb je daar al gezien!
    Ennnn als jij op de operatietafel ligt zit ik in de stoel bij de ortho, mijn beugel gaat er dan uit (: Ik zal aan je denken als ik op de stoel lig en jij op de tafel :D
    Succes lieverd en jij ook een heeeeeel gelukkig nieuwjaar :D

  • 02 Januari 2010 - 09:53

    Janny:

    Dear Anna,

    Wat vliegt de tijd. Je bent al weer bijna vijf maanden daar. We hebben je gemist met de feestdagen maar door skype was je er toch nog gezellig een beetje bij. Veel succes donderdag met de operatie en geniet van je tweede half jaar Amerika.

    Lots of Love
    Janny

  • 02 Januari 2010 - 13:33

    Jessica:

    heey kippiee,

    wat heb je weer veel leuke dingen gedaan!! elke keer als je weer verteld over nieuwe dingen die je eet ben ik altijd super benieuwd hoe het er uit ziet en hoe het proeft enzo hihi.

    trouwens super leuk dat less, cindy ten huwelijk heeft gevraagd!!! feliciteer ze maar van mij! ;).

    je school is trouwens wel super raar hoor... maar dat zal wel amerikaanse stijl zijn heh. alleen vind je het niet gek dat ze zo bezig zijn met geweren en zo? ik zo er niet heel blij van worden enzo. niet dat je er nou veel aan kan doen maar toch.

    jammer dat oud en nieuw niet zo knallend was als in Nederland. maar je hebt wel weer een heleboel leuke films gezien! :D

    heel veel suc7 donderdag met je operatie!!!!

    liefs xX jessica

  • 02 Januari 2010 - 19:04

    Hans Wouters:

    Ik wilde naar het nieuws kijken, maar Nienke zat er het eerst en kijkt nu naar ice Age II. Goede gelegenheid om je dagboek te lezen. Wat een mooi verhaal! Weet je al hoe de school dit jaar heeft gescoord?

  • 02 Januari 2010 - 21:49

    Joanne:

    Lieve Anna,

    Best nog wel wat verschillen vergeleken met NL (2de kerstdag/ oud&nieuw / hoe dingen op school gaan)
    Dat gedoe met die wapens is wel wat overdreven vind ik ^^

    Leuk dat je bij de Sopranen zit. Ik ben niet zo goed met die termen, maar die zingen toch het hoogst? dat was je in NL toch ook? ;)
    En ik vind het al super knap als je een B kan staan voor Engels :O !

    Liefs,
    Joanne

  • 03 Januari 2010 - 14:49

    Marthe:

    Moâi eehm! (= gronings, want je moet niet vervreemd raken van het mooiste nederlandse dialect)

    Ik ben ook naar Avatar geweest haha! Echt vet cool hè 3D!! Vet leuk verhaal, maar wel eng dat ze denken dat mensen echt wapens meenemen! Wel oppassen hoor!
    Kerst in Amerika klinkt echt heel cool, vet veel cadeau's, vet grappig dat ze een lichtjes-wedstrijd houden!
    Ik ga je snel een brief schrijven!

    Liefs,


  • 04 Januari 2010 - 14:30

    Nienke:

    heey anna
    nou hier is mijn reactie :P
    doei.

    hahaha nee grapje hoor :P
    ik vond het heel leuk om te lezen maar ik vind nogsteeds dat je iets moet nemen met die lance whaha
    xxxx

  • 04 Januari 2010 - 19:18

    Anne P:

    wat een leuk verhaal!!

    ik hoop dat je mijn brief ook hebt gehad, ik was al bang dat ik er te weinig postzegels op had geplakt. maar nu ik me dat bedenk heb ik wel zoiets gehoord dat je m binnen had. naja... ;)

    maar moet je echt met zo'n pasje naar buiten? jemig, echt alsof je net in zo'n high school film bent beland :P

    er staat nu in de CG dat je een high school trip kan winnen dus daar ga ik ff aan meedoen :D

    ik zal over 3 dagen hard aan je denken! veel suc6 alvast met je operatie!

    kus

  • 08 Januari 2010 - 19:13

    Nynke:

    hee anna!
    haha, net even je laatste 3 bloggen doorgewerkt, ik had een beetje druk de laatste tijd. Maar volgens mij heb je een hele gezellige decembermaand gehad! en gister dan je operatie, ik hoop dat hij goed is gegaan :D je krijgt ook binnenkort een brief van mij. had hem vanaf begin december al klaar, maar lon nog niet. haha, als ze hem voor volgende week neit af heeft, dan mag ze hem appart gaan versturen xD
    jij ook een heel erg gelukkig nieuwjaar trouwens, maak er wat moois van :)
    dikke kus, nynke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 32562

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 26 Februari 2014

Stage in Australie

10 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

highschool in the USA

30 November -0001 - 30 November -0001

Lepra Stichting Vietnam

Landen bezocht: