almost christmas =) - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu almost christmas =) - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

almost christmas =)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 December 2009 | Verenigde Staten, Arkansas

Ik ga waarschijnlijk vanavond naar de film, ergens rond 10 uur, dus nu heb ik mooi 3 uur de tijd om een hele lange blog te schrijven, haha!
ten eerste zal ik even jullie vragen beantwoorden ;) haha.
Een A is het hoogste wat je kan halen en het ligt dus ergens tussen de 9 en de 10. Niet haalbaar dus in nederland, maar toetsen hier zijn er op gemaakt dat het gemiddelde van ergens tussen de 7 en 9 ligt. Dus een C of een B.
Over Tim Janis, waar we een liedje voor hebben opgenomen met choir. Ik weet niet of hij nou heel erg bekend is. We hebben hem IN LEVENDE lijven ontmoet. En hij speelde zogenaamd mee op de piano. Haha! Was heel grappig!

Eerst ga ik het wel even hebben over Thanksgiving! Want dat was echt super gaaf! Op woensdag 25 november gingen Sarah, Bobby en ik alvast naar de farm van Cindy haar familie. Er waren al een paar nichtjes tantes oom zussen en weet ik veel wie allemaal daar. Het was echt heel gezellig. Ik heb ongeveer de hele avond gepraat met de vrouw van de broer van mijn gastmama. Echt een super aardige vrouw, en ze wou echt ALLES over nederland weten, haha! Dus daar kon ik haar natuurlijk veel over vertellen =)! Daarna hebben we nog domino gespeeld, dat is echt een familie traditie en echt heel grappig. En heb nog gezellig gebabbeld met andere familie leden ;). Daarna de volgende dag kaarspelletjes gespeeld. En ik had 4x uit de 5 gewonnen. Iedereen dacht dat ik aan het vals spelen was, haha! Maar ik was echt niet aan het valsspelen (jullie geloven me wel toch?!). Ik kende het hele spel van te voren niet eens, laat staan dat ik zo snel al een taktiek kan bedenken om vals te spelenXD haha. Daarna was iedereen de rest van de ochtend bezig met eten maken en klaar zetten. Cindy en ik hadden een german chocolate cake gemaakt. Echt ZOO ONTZETTEND LEKKER! haha! Was echt goed gelukt =).
Ik had mijn foto albums meegenomen, want ik dacht dat sommige mensen het misschien wel leuk zouden vinden om te zien, en ja hoor. ZE VONDEN HET ECHT GEWELDIG! Ik heb echt alle verhalen over de foto's 100x moeten vertellen want iedereen wou de foto's zien!
Daarna rond een uur of 1 gingen we allemaal eten. Iedereen moest elkaars handen vast houden en toen ging de broer van cindy hard op bidden. Daarna konden we gaan eten. ER WAS ZOOOO ONTZETTEND VEEL! Omdat ik een klein beetje ziek was had ik maar niet te veel gegetenXD haha! Maar er was echt zo veel. Natuurlijk wel 75% vlees, maar goed ;), daar kan ik wel mee leven.
Ik vond het echt een hele leuke ervaring, en we hoefden ook woensdag/donderdag en vrijdag niet naar school dus dat ook super!

Vrijdag was het dan black friday. Ik dacht eerst dat het goede vrijdag was, maar daar zat ik er een beetje mee naast haha, want dat was het natuurlijk niet. Hans had me ooit opgeestuurd wat het precies inhield dus dat zal ik even hier plakken.

De vrijdag na Thanksgiving, wanneer de hele familie vrij heeft, is traditioneel een dag om met winkelen te beginnen voor Kerstmis. Het is daardoor de drukste dag in het jaar voor de winkeliers. De dag wordt in de Verenigde Staten wel "Black Friday" genoemd (zwarte vrijdag), omdat die dag de winkeliers "in het zwart" komen te staan, en winst beginnen te maken voor het jaar (verliezen worden in rode inkt geschreven).

Ik was om 4 uur midden in de nacht opgestaan en we waren eerst naar een elektronica zaak geweest, want chris wilde een laptop. Uiteindelijk na een half uur gewacht te hebben kwam hij erachter dat de laptop die hij wilde kopen al was uitverkocht, haha! Dus daarna naar Wal-Mart gegaan. Je zult het geloven of niet, maar JE KON ECHT OVER DE HOOFDEN LOPEN! De hele parkeerplaats was vol, waardoor chris en ik op een illegale plek hadden gepakeerdXD en binnen WOOW, ik heb nog nooit zo iets gezien. Ik denk dat de walmart zo'n 20x groter is als de AH wageningen. Voor de mensen die niet weten hoe groot de AH wageningen is, nou volgens mij is dat voor nederlandse begrippen een ruime winkel. Amerikanen zouden er claustrofobisch van wordenXD haha! En er waren echt zo veel mensen, en echt woow! Zo gaaf om te zien, haha! Daarna door gereden naar de shoppingmall, daar nog een beetje rond gelopen! Was echt grappig. Rond een uur of 7.30 waren we wel weer uitgekeken. Maar het leek echt al gewoon dag, omdat er zo veel mensen waren! Echt zo apart! Haha. Daarna ben ik smiddags met les en cindy naar NEW MOON geweest! Ik vond het echt een toffe film =)!

Daarna heb ik HEEEEEEEEEEEEEEL veel kerstinkopen gedaan met cindy en les, echt WOOW! Daar kunnen nederlanders nog wat van leren. Cindy heeft wel bijna $1000 uitgegeven. Maar er zat wel een hele mooie nieuwe stoel bij in =)! Haha! De stoel is echt geweldig! We hadden een hele mooie kerstboom gekocht en heel veel lichtjes en sokken voor aan de openhaard en echt VAN ALLES!
Daarna die dag daarna waren we ongeveer de hele dag bezig met alles versieren, maar het ziet er echt GEWELDIG uit nu!

Daarna was het al weer 5 december. Janny had voor Stephanie, Sarah, Cindy en voor mij cadeutjes opgestuurd, zo lief=)! En dat hadden we op 6 december een beetje gevierd. Janny had allemaal typisch nederlandse dingetjes gekocht, vonden ze helemaal leuk! Ik had nog een huispak gekregen van hun allemaal met een razorback er op. Een razorback is zeg maar de mascotte van Arkansas. Zo heeft elke staat een mascotte! En als er een american football wedstrijd is dan loopt echt half arkansas in razorback kleren! Zo tof =)! het is hier echt een big deal! Veel meer dan in nederland!

Op 6 december was ook nog de christmasparade. Daar ging ik met Youth Council (= vrijwilligerswerk) helpen! We zaten zeg maar op een kar achter een auto (zooooo koud!!), en gingen een beetje reclame voor ons zelf maken en frisbees en koozies EN NATUURLIJK SNOEP! haha, super gaaf!

Er liggen trouwens echt al miljoen cadeautjes onder de kerstboom, zo gaaf! Ik denk niet dat Les dit gaat lezen en vertalen, dus kan ik wel zeggen wat Cindy voor hem heeft gekocht. Een super grote stoel met een soort van massage iets er in. Nou het is echt REUSACHTIG! Dus ik zeg zo tegen cindy. Haha succes met inpakken, ik ga er maar es vandoor, haha! Nou ja ze had al gevraagd of ik het laatste cadeautje voor haar wou inpakken (wat ik al weer vergeten was) en ja hoor ik moest dat reuzen pak in gaan pakken! Ik ben er volgens mij 30 minuten mee bezig geweest. Ik zei zo iets van are you serious, are you going to wrap that??!? Eeuhm actually you are going to wrap it!

Op school is het nu best wel druk. We hebben dinsdag tot vrijdag semester testen, wat ze hier ook wel finals noemen. Dan ga je van elk vak alles wat je tot nu toe geleerd hebt herhalen. Leraren maken dit zelf, en sommige leraren maken het heel moeilijk andere leraren maken het heel makkelijk en vertellen zo ongeveer alles wat er in de toets komt! Maar nu was het probleem dat de leraren uit de union (of zo iets) werden gegooid zonder dat ze het wisten en dan zouden ze minder betaald krijgen en wilden ze dus gaan staken. Dat was woensdag avond gebeurd. Ik had donderdag een choir 'concert'! We gingen naar the state capitol en naar the childrens hospital in little rock. Vooral childrens hospital vond ik echt heel leuk om te doen, omdat de kinderen + ouders het echt HEEL erg waarderen dat we kwamen, en omdat het de enige kerstmis muziek was die ze waarschijnlijk te horen kregen. Maar goed we waren rond een uur of 2 terug op school, en Victoria en ik gingen opzoek naar onze scheikunde leraar want we wilden ons review sheet voor de semester test hebben. Bleek dus dat hij ook was staken en we dus geen review sheet kregen. Hij had ons een paar dagen geleden al verteld dat het heel moeilijk zou zijn en dat we onze tijd hard nodig zouden hebben. Lekker dan, haha!! Daarna nog gekeken of mijn lerares van mijn 8e periode op school was maar ze was er ook niet. Bleek dat er maar 5 leraren op school waren. Eerst cindy toen maar gebeld of ze me wou ophalen. Maar ze nam niet op, daarna Sarah maar gebeld. NAM OOK NIET OP. Dus ik werd helemaal wanhopig, haha! Want het is hier al zo koud buiten (ik stond buiten, want je mag ABSOLUUT NIET bellen in school) gelukkig belde Sarah snel terug en kwam ze me ophalen. Daarna rest van de donderdag een beetje kerstcadeautjes gekocht en s'avonds nog naar vrienden van cindy geweest. Omdat ik echt behoorlijk veel last had van mijn knie na zo lang te hebben moeten lopen en staan voor choir had ik daar een zalfje gekregen wat ze eigenlijk voor paarden gebruiken maar wat je spieren wat verzacht, en het werkt echt super goed=)! Haha!
Nog even over school, vandaag was het redelijk normaal op school. Leraren praatten er wel een beetje over, maar het was allemaal een beetje onduidelijk, en omdat we genoeg te doen hadden voor semester test voorbereidingen gingen leraren er niet echt op in. Maar er bestaat een kans dat de leraren maandag echt gaan staken en dat we dan dus weer geen les hebbe en dat de semester testen dan worden verplaatst, of dat ze leuk alle studenten laten failen! haha! Dat 2e zal wel niet gebeuren.
Daarna is het kerst en dat ga ik vieren met Cindy haar familie. Maar daar ga ik nu niet te veel over vertellen.

Ik ga nog 1 ander ding vertellen en dat is over mijn knie. Ik denk dat ik ongeveer al een maand niet heb gesport (gerend) omdat ik dat echt niet aan kan met mijn knie. Ik denk dat het ongeveer een maand geleden begon. Als ik thuis kwam van het rennen had ik last van mijn knie, en als ik knie oefeningen deed, deed het pijn aan mijn knie. Daardoor had Cindy maar een afspraak voor mij gemaakt bij haar dokter. De dokter vond het er niet zo goed uitzien dus stuurde mij door voor een MRI waar ik de volgende dag terecht kon. De MRI was die dag daarna al uitgelezen en ze zeiden dat het er NIET goed uitzag. Mijn kruisband (ACL zo als ze het hier noemen) was behoorlijk toegetakeld er zat veel littekenweefsel in mijn knie en waarschijnlijk waren mijn meniscussen ook gescheurd wat veel schade aan je knie veroorzaakt. Daardoor hebben we een afspraak gemaakt met de chirurg. Omdat er was mis was gegaan met de verzekering moesten we het chirurg bezoek zelf betalen. $200, voor 10/15 minuten dat we de chirurg hebebn gezien. Maar goed, het was een hele aardige man, leek alsof hij er veel vanaf wist en ik vertrouwde hem wel. Dus van toen tot nu hebben we geprobeerd om de verzekering het te laten betalen en het ziekenhuis een rapport te laten sturen. Vandaag had ik voor de 4e keer met de verzekering gebeld en nu is uiteindelijk alles rond. Dus dat is wel heel fijn, want er was echt EEN HELE BOEL gedoe! Het is nog niet zeker dat de verzekering gaat betalen, maar ik hoop het wel, want ik kan nu echt gewoon helemaal niks. Het is echt zo snel achter uit gegaan met mijn knie. Lang staan gaat gewoon niet en niet sporten, dat vind ik vooral echt SLOPEND! Maar goed. De verzekering gaat mij maandag of dinsdag terug bellen en dan hebben ze het er met iedereen over gehad, en dan hoor ik meer. Als de verzekering het betaald heb ik donderdag 7 januari een operatie. Het is out-patient en dat betekend dat je niet in het ziekenhuis blijft. Dus ik word de zelfde dag nog uit het ziekenhuis geschopt. Ik moet dan een week met krukken lopen, na 3 dagen begin ik met fysiotherapie en na 3 maanden mag ik weer rennen! Gaat wel snel hoor =)! Vind ik wel gaaf=)! Heel misschien ga ik dan nog bij track hier, zou ik wel heel gaaf vinden, want sport is hier wel heel anders als in nederland! Maar ik zie het allemaal wel, en anders ga ik wel gewoon een keer bij een training kijken =)!

Trouwens vandaag nog een sinterklaas cadeautje van jessica en hanna gekregen. Echt zo super lief! En ik had 2 varkers gekregen, om te laten zien hoe ik aan het eind van het jaar ben (en bedankt) Dik dus, haha! Ze hadden de cadeautjes in de varkens gestopt, maar ik ben er nog niet aan toe om ze te slachten en de cadeautjes er uit te halen, want dat is zo zielig, haha!
MAAR IK VOND HET ECHT SUPER LEUK!! ECHT HEEL ERG BEDANKT!!

Ik ga binnekort les of cindy vragen of ze nog wat op mijn blog willen schrijven!! Dit heeft me ongeveer een uur gekost, nu heb ik nog 2 uur om me te verveen en dan ga ik lekker naar de film =)! Welke film? Geen idee, zie ik wel! haha

Ik hoop dat alles goed gaat in nederland!!
Hier in amerika gaat het wel heel goed (alleen het is buiten al ijskoud!!) haha! Ik dacht dat het hier niet zou koud zou worden =( goed in vergist dus. Ookal ze zeiden dat het veel kouder is dan andere jaren!
De batterij is leeg, ik moet nu echt stoppen
hele dikke kus en heel veel liefs Anna


  • 13 December 2009 - 08:51

    Jessica:

    heeey annaaa :D:D

    dikke truien aantrekken dan maar heh! naja niet getreurd hier is het ook behoorlijk koud! zou van de week -10 kunnen worden... brrrrrr....

    jou taart is echt te geweldig en kep de caramel appels gezien en echt <3 dat ziet er nou geweldigggg uit!! :O hallelujah!!

    en $1000 aan kerstinkopen :O OMG weetje hoeveel geld dat wel niet is :O dat is gewoon heeeeeeel veeeel geld!!! maar wel suepr leuk dat alles helemaal in kerstsfeer is (A).
    als les de stoel gaat uitpakken moet je echt een foto maken want ik ben nu echt super benieuwd! wel gemeen dat jij hem meost inpakken :P
    ik hoop dat je met kerst leuke cadeautjes krijgt en dat je aankomende week je toetsen een beetje gaat halen. Good luck girl!!

    heel veel suc6 alvast met je operatie! ik hoop dat alles geregeld kan worden en dat je het beetje overleefd ;)
    maar kind wat is track?

    je zal je varkens ooit moeten slachten kind :P of je komt er natuurlijk nooit achter wat je cadeautjes zijn, jou keus :P

    veel plezier nog!

    was de film uiteindelijk leuk?

    Xx liefs jessica

  • 13 December 2009 - 16:48

    Janny:

    Hallo Anna,

    Wat een geluk dat de batterij op was, anders was je nu nog aan het schrijven. Toch wel bijzonder een nieuwe kruisband poliklinisch. Heel fijne (kerst)tijd tot de operatie and we keep in touch.
    Dikke kusssssss
    Janny

  • 13 December 2009 - 17:44

    Anne:

    ghehehe, ja Anne v R, nu ben ik een keer de eerste Anne xD

    dat terzijde,

    ik hoop dat het goed gaat met je finals! vast wel denk ik ;)

    en idd, wat Jes zei: die caramelappels: JUM!!! me want 2!!

    t ziet er niet goed uit met je knie meis! snel beter maken/worden!

    hoe was de film? ik heb nu echt al 3 x beloofd dat ik een brief zou sturen, maar ik, met mn slome hoofd, vergeet het elke keer, en heb er geen tijd voor -_-' maar ik maak m deze week! promise! :D tussen de lesvoorbereidingen door xD

    WHOO!! het spijt me nog een keer dat je overal heen bent geweest om Nick's single te zoeken :$ k heb egt een gat in mn kop :S

    en ik ga nu denk ik nog een vest pakken, was vandaag naar openluchtmuseum: KOUD!!! niet normaal!! mrja, ik zie dat je online bent op skype dus ik ga ff tegen je aan lullen (A)

    kussies!!!

  • 13 December 2009 - 21:05

    Joanne:

    hoi :D :)

    jij bent nu hard aan het leren ^^

    black friday mogen ze wat mij betreft hier in NL ook invoeren :D

    lijkt me niet echt iets wat Obama heeft ingevoerd dat leraren minder betaald krijgen :O

    hier is het ook koud :P
    zou inderdaad leuk zijn als je nog even op tracks kan!

    xxx (l)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 32580

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 26 Februari 2014

Stage in Australie

10 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

highschool in the USA

30 November -0001 - 30 November -0001

Lepra Stichting Vietnam

Landen bezocht: