Branson <3 and more - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu Branson <3 and more - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

Branson <3 and more

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

24 November 2009 | Verenigde Staten, Arkansas

Even vooraf: dit is hoe ik me voel in amerika http://www.youtube.com/watch?v=M11SvDtPBhA

Ok, ik had in de vorige blog geschreven over dat we voor school moesten zingen op tv! We stonden er mee in de schoolkrant dus dat zal ik wel even overtypen (dus mocht je het niet interessant vinden dan kun je dat skippen ;))
This school year the junior and senior Acapella choir students were asked to record a sprecial song for a man by the name of Tim Janis. Janis has worked with many famous singers, one of them being the singer, Paul McCartney. The song they will be singing is called Moving Mountians. Moving Mountains is one of the most popular songs written by Tim Janis.
The recording of this song willwill take place sometime in March of 2010. The song will air on the radio in 2010 and will also be a part of a special. They are not sure when the song will be aired in 2010; so be sure to listen for it. The soloists' are senior Shelby Turpin and senior Victoria Mantooth. The money made off of this song will go to Kenya to provide school supplies and books. The students are hoping that this song will accumulate as much money as possible. ''It would be so amazing if we made enough money to supply what the kids need and more''. says choir teaher ,Mrs. Harris.
Every student participating in the recording will write a letter to the kids in Kenya and have the opportunity of telling them about life in Arkansas and sending the kids pictures of themselves (the pictures are already made). THe children in Kenya want to know what life here looks like and how different the schools and work is from where they live. The choir also wants to know what life is like there also. Mrs. Harris said, ''We have to hand write and print all of the pictures and send them in the mail because they don't have computers to play a disk'' she also added, ''it's crazy how much different life is there. Our students are so excited to be doing this, they have been working so hard but they are also nervous because this song has to be done so perfectly, I'm hoping this all goes smoothly and we raise as much money as possible''.

Ik ben in de tussentijd (11/05) nog met christian en florian naar G-force geweest! Het was echt een grappige film, maar het sloeg echt nergens op! Maar ik vond het leuk. De volgende dag met Cindy naar Amelia geweest. Dat was best wel saai haha! En ik had van hans en janny drop gekregen met de post, en (op 11/06) had KOA (DE HOND) 1 VAN DE PAKJES HELEMAAL OPGEGETEN! Ik was zo boos, haha! Want ik was zo blij met de drop, want ik miste het zo erg!
haha! Koa was heel hard naar haar kennel gerend en durfde er niet meer uit te komen. Dus toen ik haar naar buiten wou doen, omdat ik dacht dat het niet zo goed zou zijn voor haar darmen al dat drop durfde ze er echt niet uit te komen! Ik had de achterkant van de kennel omhoog gehouden waardoor ze er zo ongeveer uitviel, haha! En toen heb ik haar maar naar buiten gedaan!
Ook gaan Cindy, Les en ik op zaterdagen wel eens naar Les zijn moeder, en dan gaan we daar de football game kijken op tv! Toen we daar laatst waren had de moeder van Les, chili gemaakt met vlees, dus toen waren Cindy en ik eerst naar de SUBWAY gegaan, en daar een broodje gehaald! Het was echt ZOOO LEKKER! Haha! Echt heerlijk! Ik wist niet dat we ook een Subway in Nederland hadden, maar Thijs (Haverkamp) vertelde me dat! Dus als je een keer in de buurt bent, het is echt een aanrader! En we hebben nieuwe telefoons gekregen want Cindy had een soort van upgrade, en dan kan je voor heel goedkoop nieuwe telefoons krijgen! We stonden in de winkel en Cindy was aan het kijken voor telefoons voor haar en Sarah, en er werd aan mij gevraagd of ik ook een nieuwe telefoon wou, dus ik roep zo heel zelfverzekerd NEE! Dus die vrouw mij heel raar aankijken, je bent een teenager en je wil GEEN nieuwe telefoon! Haha, maar het bleek dat je de telefoons niet zo goedkoop kon krijgen als ik niet ook een nieuwe telefoon wou, dus toen kreeg ik ook een nieuwe telefoon (Cindy heeft betaald voor mijn telefoon, zo lief) ik heb nu een LG VX9200! Ik ben er echt al helemaal aan gewend en het is echt een super fijne telefoon!
Ook nog uit eten geweest (11/10) met Cindy, Sarah en Stephanie in een Italiaans restaurant dat olive garden heet! Was ook echt heel lekker =)!
Daarna (op 11/11) met chris naar de film geweest, hij wilde heel graag naar the fourth kind! Het was echt zo'n gave film! Ik wist van te voren niet dat het gebasseerd was op een echt verhaal, en dat er stukken in de film zitten die zeg maar ECHT zijn gebeurd. Want het gaat over een vrouw zij is iets van psycholoog, en ze heeft patienten die allemaal verhalen hebben over een uil die s'nachts naar ze aan het staren is. En dan gaat die psychologe ze onder hypnose brengen en dan krijgen ze allemaal angstaanvallen, en dan zie je zeg maar verschillende soorten filmpjes door elkaar, en sommige van die zijn dus ECHT! Echt zo creepy, het is niet een hele enge film, maar echt GEWELDIG! Dus als je je heel erg verveeld, het is geweldig<3!! Voor de film waren we bij Ihop gaan eten, dat is eigenlijk een breakfast restaurant, maar het is 24/7 open en je kan daar dus pancakes en wafels en french toast en van alles eten!
Op 11/12 heeft Cindy mij uit school gehaald om te SHOPPEN! Haha, ja je lees het oged om te shoppen! Want Cindy had een kaart geleend waarmee je 40% korting kunt krijgen in Dillards, echt een super grote winkel hier in Amerika=)! Dus toen heb ik hele gave allstars gekocht<3, ben ik nog steeds helemaal verliefd op, voor iets van 40 dollar!! Daarna waren we met Misty (een vriendin van Cindy) gaan lunchen en hebben we in een hamburgertent gegeten, en ik had een veggieburger haha! Ik was verbaasd dat ze het hadden, want mensen hier zijn echt zo NIET vegetarisch, haha ;)!
En toen kwam de gevreesde dag in amerika vrijdag de 13e. En ja hoor ik had pech, ten eerste mijn wekker maakte me niet wakker! Toen werd ik om 8 uur wakker en 1 seconde gedoucht en alles heeeeeel snel gedaan en toen eindelijk in de auto en we waren al best laat en toen was ik mijn map vergeten (zucht) dus toen moesten we terug! Maar gelukkig waren we nog wel op tijd op school, haha!
op zaterdag 11/13 ben ik met stephanie en een paar vrienden van haar wezen ice skaten! Was echt super gaaf, maar ik heb nog steeds 2 blauwe plekken en 2 pijnlijke blaren, hoe doe ik het toch! Haha! Cindy was niet thuis, dus toen hadden we drank gehaald, haha! Ik had AMARETTO! Ik ben daar nog steeds verliefd op! En we hebben the bee movie gekeken! Echt een super grappige filmXD en the golden compass, het was toen al best wel laat en echt iedereen was op slaap gevallen op de bank, echt zo grappig om te zienXD De volgende dag was Cindy er NATUURLIJK wel achter gekomen dat we drank hadden, maar ze vond het niet zo erg!

We moesten trouwens laatst op school een test maken voor engels. Het was een lees test, dus eerst een tekst lezen, dan open vraag beantwoorden en dan multiple choice! Zeg maar net zo iets als het examen voor engels! Daar ben ik dus vrij slecht in want ik had een 4.3 volgens mij voor mijn engels examen! Maar goed, JE ZULT HET GELOVEN OF NIET, ik had 0 fout! En had daarmee het hoogste van de klas! Ik was echt zo verbaasd over mij zelf=)! En helemaal blij, haha!
Voor de rest sta ik nu dus ook voor engels een A ook voor American History een A en ook voor Pre Calculus (wiskunde). Voor chior ben ik er niet zeker van, maar ik ga er natuurlijk wel gewoon van uit ;)! Dan hebben we nog scheikunde daar sta ik een A en een B voor (we hebben 2 uur en je krijgt verschillende cijfers voor de 2 uren) en een B voor tourism! Volgens mij heb ik dan al mijn vakken! We zijn volgens mij bijna aan het eind van het 2e semester, en dan krijgen we een semester test en dan overnieuw een rapport!

EN TOEN WAS HET EINDELIJK 19 NOVEMBER. De dag dat we naar BRANSON VERTROKKEN! Het was echt super mega gaaf en heel erg leuk! We zouden eigenlijk 20 november vertrekken, maar omdat we langer hadden om te shoppen als we op 19 november zouden vertrekken hebben we dat maar gedaanXD. We waren trouwens met Cindy, Les, Brittany en Sarah! We hadden toen s'nachts ergens overnacht en ik sliep met Sarah en Brittany in een kamer! Daarna s'ochtends ontbeten daar, en je kon ZELF WAFELS MAKEN! Dus ik was helemaal gelukkig, want dat ging ik natuurlijk doen! En het was echt super lekker =)! Haha! Dus nu wil ik heel graag zo'n apparaat ;)!
Daarna doorgereden was nog iets meer dan een half uur! Daarna naar een soort winkelcentrum geweest, en daar een beetje rondgelopen en geshopt! We zijn ergens wezen eten, en naar een snoepwinkel geweest en naar een chocolade winkel geweest! Haha, in de snoepwinkel had ik een grote jawbreaker gekocht, daar heb ik me de rest van de middag mee bezig gehouden, haha! Kostte best wel veel tijd om dat op te eten, haha! En bij de chocolade winkel hadden we KARAMEL APPELS gekocht <3, echt ZOOOO HEERLIJK! Echt ongelofelijk lekker (haribo)
Daarna zijn we door gereden naar onze combo en daar lekker gerelaxed! S'avonds was ik nog met Sarah en Brittany beetje in de buurt rond gaan hangen. We waren eerst naar een soort van shoppingmall geweest maar dat was ZO KLEIN! En daarna zijn we nog naar een soort lichtjes dierentuin geweest, er waren allemaal dieren gemaakt met lichtjes! Echt super gaaf om te zien. Brittany gaat elk jaar naar Branson, dus we waren ook nog naar het huisje gereden waar zij altijd zit, en ze hadden ook boten daar! Dus toen hebben we een beetje geklets op dat haventje! En toen terug gegaan naar ons huisje!
DE VOLGENDE DAG WAS HET DAN ZO VER SILVER DOLLAR CITY! Het was echt poepie duur $55,- maar het was het wel waard, want het was echt heel leuk! Omdat Sarah problemen heeft met haar voeten hadden we een roelstoel geregeld, waardoor we niet in de rij hoefden te staan, maar een tijd moesten halen bij attracties en dan terug moesten komen om die tijd en dan konden we de achtbaan doen! Dus dat was wel chill =)! Voor de rest de lichtjes gezien en de kerstboom act (maken ze hier heel veel reclame voor) en beetje rondgelopen =)! Was echt heel leuk allemaal!
Daarna s'avonds weer lekker gerelaxed in de condo! Want ik was best wel moe van de hele dag
Zondag zijn we s'ochtends weer vertrokken naar huis! Sarah en Brittany zijn nog gaan shoppen, maar ik reed liever met Les en Cindy mee! En dat was het eind van een heel leuk weekend =)!

Voor de rest maandag naar de dokter geweest voor mij knie, want ik kan er niet echt mee rennen omdat het best wel pijn doet! De dokter raadde aan om een MRI te maken! Dus dat hebben we VANDAAG gedaan. Ja ik heb me er echt over verbaasd hoe snel ze dat hier kunnen regelen.
Ik kan me herinneren toen ik in Nederland een MRI scan wou, dat we EEN HALF JAAR MOESTEN WACHTEN! Toen had hans (volgens mij) gebeld om te vragen of het niet wat eerder kon en toen konden we terecht in iets van 3 weken! Maar woow, dat is wel een beetje een verschil!
Waarchijnlijk krijgen we ook al morgen of vrijdag de uitslag! Dus dat is ook veel sneller dan in Nederland (waar ik er 2.5 week op moest wachten!)

Het is nu bij mij nog dinsdag, bij jullie al woensdag, haha!
MAAR IK HEB LEKKER VRIJ!
Want het is hier bijna thanksgiving (donderdag)
Woensdag hoeven we niet naar school want dan is een leraren dag en donderdag dan thanksgiving en vrijdag is het black friday! Dan gaan alle winkels heel veel leuke kortingen geven, en dan ga ik met Shelby en haar moeder shoppen! We gaan om 4.30 AM bij de winkels staan want dan openen de winkels! Word echt helemaal gek volgens mij, maar ik heb er wel veel zin in!
Ik heb vandaag met Cindy een HEEEEELE mooie taart gemaakt! Met kokos en chocolade (heel veel chocolade) en het is echt SOO PRETTY!! En die gaan we met ons meenemen naar de farm van Cindy want daar gaan Sarah en ik woensdag avond heen. Cindy komt donderdag ochtend, want ze wil thuis koken en liever in haar eigen bed slapen.
Dan ga ik op de farm eindelijk Cindy haar familie ontmoeten, dus dat word vast wel leuk =)!

Ik ben vast nog heel veel vergeten te vertellen, maar ik ben echt heel erg verkouden, dus ik vertel binnekort weer meer ;)
lots of love from the couch in wooded acres, sherwood, arkansas, amerika ;)

  • 25 November 2009 - 10:13

    Nynke:

    shit he, wat een verhaal! maar het klinkt allemaal echt heel erg gaaf :) en een A is het hoogste wat je kan halen toch? Als dat zo is, dan ben je echt super goed bezig! :O haha, en vooral dat stuk van je hond die drop lust vond ik grappig. heeft die hond toch nog een beetje nederlands in zich? :P
    heel veel plezier met thanksgiving en alles wat komt lief!
    heel veel liefs van huize bijsterveldt

  • 25 November 2009 - 11:28

    Jessica:

    en je blijft maar leuke dingen doen he!! echt super geweldig! je gebt toch wel een pic van je all stars he!
    veel plezier met winkelen vrijdag!! dat jij nog geld over houdt na al dat winkelen
    :P
    veel plezier met thanks givin!!

    xXx jessica

  • 25 November 2009 - 11:36

    Anne:

    Aaaah wat een leuk verhaal! Volgens mij beleef jij echt superleuke dingen allemaal (: Wat leuk om te lezen dit alles :D
    Haha, misschien had die hond beter in Nederland kunnen leven als hij zo van drop houd xD

  • 25 November 2009 - 21:45

    Anne P:

    wat nou vrijdag 13 november(2009) was een erge dag? NO WAY dat die erg was! (A)

    maar het klinkt echt allemaal supertof! ik ben een klein beetje jaloers :$ mrja, ik hoop dat je nog een HELE fijne Thanks Giving hebt en ik weet dat ik al echt 3 weken geleden heb beloofd dat ik je een brief zou sturen: morgen ga ik eraan beginnen xD hoop ik (A) mrja, HAVE FUN!!

  • 25 November 2009 - 21:46

    Anne P:

    t is een best leuk liedje hea? party in the USA? ;)

  • 26 November 2009 - 22:33

    Joanne:

    Hoi :D
    Leuk om weer een blog te lezen ;)

    Dus het liedje dat jullie opnemen is voor Tim Janis? Komt hij zelf dan ook? Het is best wel een BA'r (bekende amerikaan :P)

    Echt goed je cijfer voor Engels!!

    xxx

  • 27 November 2009 - 08:45

    Janny:

    Hallo Anna,

    Wat leuk die foto van je familie. Ik ben wel benieuwd wie wie is.
    Marleigh kookt vanavond Thanksgiving diner voor ons. Dus wij vieren het ook nog een beetje. Succes met je knie.
    Liefs Janny

  • 09 December 2009 - 15:11

    Carolien:

    Hallo Anna
    We vonden het erg leuk om een brief van je te ontvangen uit Amerika.
    We hadden inderdaad al wat gehoord van Hans en Janny. Zo te lezen ben je erg aan het genieten goed hoor.
    Gaat het goed met je knie?
    Hier gaat alles goed het weer is druilerig niet echt lekker om met Simba onze labrador te wandelen.
    Johannes is met pensioen 19December wordt hij 65jaar.Hij werkt niet meer in Bergentheim,soms neemt hij nog wel eens waar voor andere praktijkten. Ik zelf maak nog 2dagen ecg"s in het ziekenhuis,erg leuk
    Vieren ze in Amerika ook uitgebreid Kerst en Oud en Nieuwjaar?
    Ik wens je nog een hele fijne tijd en ga zeker af en toe op je blog kijken.
    heel veel liefs van ons Carolien en Johannes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 32559

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 26 Februari 2014

Stage in Australie

10 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

highschool in the USA

30 November -0001 - 30 November -0001

Lepra Stichting Vietnam

Landen bezocht: