school, food and EVERYTHING - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu school, food and EVERYTHING - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

school, food and EVERYTHING

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

19 September 2009 | Verenigde Staten, Arkansas

Allereerst heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik vind het echt super leuk om dat allemaal te lezen=D!

Zoals ik in de titel zeg, ga ik wat vertellen over school het eten hier en de rest haha!

Laten we beginnen met school. Een paar blogs geleden heb ik volgens mij al verteld wat voor vakken ik allemaal heb, en nu zal ik wel even vertellen wat we precies in de lessen doen, want daar heb ik nu wel een redelijk goed beeld van haha!

1e uur: precalculus (wiskunde)
Als we binnen komen lopen moeten we ons 'schrift' pakken en een stukje papier met 2, 3 of soms 4 opgaven. Die moeten we dan maken als bell ringer. Zo noemen ze dat hier, beetje vaag, haha! Daarna gaan we dat bespreken (doen we soms ook aan het eind van de les, of als de leraar het vergeet aan het begin van de volgende les!!)
Daarna (als het een doodnormale les is) word ons huiswerk (soms) gecontroleerd en daarna gaan we de opgaven van ons 'huiswerk' bespreken. En wat iemand niet snapt word op het bord voorgedaan. Hier word echt heel streng gecontroleerd op huiswerk (ONZIN). En als je gewoon al je huiswerk maakt dan is het echt onmogelijk om een onvoldoende gemiddeld te staan, haha! Want je krijgt zeg maar punten voor je huiwerk. Daarna gaan we met de leraar oefenen oefenen en oefenen en daarna krijgen we opgaven om het zelf te oefenen en als we het niet afkrijgen moeten we het thuis afmaken (meestal hebben we nog 5 min in de les ofzo, dus dan krijg je het niet echt afXD)
De wiskunde is echt SUPER makkelijk! De vorige big test die ik had (zoals de leraar het noemt) had ik 184 punten uit de 200 (hoogste was 194 punten) er was een opgaven die ik niet wist en die had ik dan ook fout (goh..) Nu zijn we met wiskunde bezig met y=asin(bx+c), waarin a de amplitude is en 2pie/b de periode is etc. super simpel dus, maar sommige mensen hier zijn echt zo dom dat ze dat niet eens begrijpen haha!
Als de leraar vind dat het makkelijk is zingt hij altijd PEANUTBUTTER IS MY FRIEND!! Echt op zo'n super vaag toontje, haha! De eerste keer lachte ik me echt kapot, het klinkt namelijk echt super vaag, haha! De leraar praat echt 1/3 van de les over eten ongeveer haha! Als een leraar een coach is van een sport noem je hem niet mrs/mr maar coach, zo is mijn leraar voor wiskunde coach tipton! Daar moest ik ook best wel aan wennen, haha! En voor de rest is het meisje voor mij in de klas volgens mij zwanger haha. Ik vertelde het zo tegen cindy, dat ik dat dacht, en ze vroeg zo, is ze zwart? Dus ik antwoorde ja! Okay, than is she pregnant! haha. Ze zei dat heel veel zwarte mensen op school al kinderen hebben (leuk leven..) !!

2e uur: enrichment
Dit is het uur waar je een boek moet lezen. Je krijgt zeg maar punten (geen cijfer) voor hoe goed je je gedraagt in de klas. Die punten tellen mee voor engels. Dus ik gedraag me maar heel goed, haha! Je kan 1, 2, 3, of 4 punten krijgen. 4 is goed en 1 is bad!! Omdat ik zo'n perfecte leerling ben krijg ik natuurlijk altijd 4 punten, haha! Maar er is ook een jongen in de klas die niet zo vaak een boek bij zich heeft, z'n hoofd op de tafel legt (wat NIET mag!!) en meestal niet aan het lezen is. De lerares zegt dan, Zac read your book, waarop hij antwoord, i don't know how i have to read! Het word echt zo onorigineel, haha!

3e uur: American History
Ik vind deze klas niet leuk, ten eerste omdat ik GESCHIEDENIS HAAT!! Ik ben er heel slecht in, en niet in geinteresseerd! Dan is het ook nog eens american history, wat nog oninteressanter maakt, haha (niet iedereen zal deze mening met mij delen) . Ik doe echt goed mijn best in de les, ik vind het niet heel moeilijk. De bel ringer in deze les is altijd zoek deze en deze term op in je boek (soms moet je 5 termen opzoeken, soms ook 20). Soms wordt het dan besproken, soms ook niet echt. En dan gaat de leraar de rest van het uur praten over de amerikaanse geschiedenis!
We hadden woensdag een test, de dag voor de test krijg je een review sheet en daar staan vragen op, en die moet je beantwoorden en als je de antwoorden hebt heb je een goede samenvatting voor wat je moet leren! Ik had het heel goed geleerd, wist alles, ik was helemaal blij voor de test! Toen we de test kregen, kreeg ik echt een dikke brok in mijn keel haha. Ik zat echt te kijken, eeuhm i don't know, hm geen idee, tja, dat moet B of C zijn, eeeeeeuhm hebben we dat gehad? deze antwoorden lijken te veel opelkaar. Wat in hemelsnaam bedoelt de leraar HIER nou weer mee? Zo ging het de hele test door. Ik denk dat ik ongeveer de helft van de vragen wist, haha! Niet veel dus. Ik wee van mezelf dat ik echt een HELE slechte gokker ben, dus ja, je raad het al ik had 52% van de test goed. EEN DIKKE VETTE F DUS. Het laagste wat je kan halen, ik schaam me nog steeds. Ik heb het tot hiervoor alleen aan janny verteld haha! Ik sta gelukkig nog wel een B voor american history, zonder deze test gewoon een dikke vette A, maar goed! haha, een B is goed enough!

4e uur: muziek (my VERY FAVOURITE PERIOD)
IK HOU VAN DEZE KLAS. Het is echt super gaaf! Meestal beginnen we eerst een beetje met inzingen, ze hebben hier echt super vage 'liedjes' om in te zingen we moeten dan dingen zingen als: i know this tone of do re me re do, er zijn nog heel veel andere dingen, maar ik kan het me even niet herinneren. Ik zit trouwens bij de ALTEN (midden partij), in nederland zat ik bij de sopranen (hoogste partij). Ik zit dan wel bij de hoogste van de sopranen, ik zit er heel goed op mijn plek, haha! Als we een lied gaan zingen, dan zingen we niet gelijk de tekst maar dan zingen we zeg maar het liedje in do re mi fa so la ti do. We moeten dan ALLE noten om gaan zetten naar do re mi etc. Ik word er steeds beter in, haha, maar het is echt levenloos werk! We hebben nog niet echt een liedje gezongen met de echte tekst. We hebben vrijdag over een week een uitvoering, en iedereen moet dan hetzelfde dragen volgens mij! Ik krijg waarschijnlijk een outfit, want als ik er een moet kopen kost het me 65 dollar. We moesten cookie dough verkopen, en daarmee kon je dan een deel van je outfit betalen! Ik heb ook cookie dough verkocht, want we gaan waarschijnlijjk nog wel andere uitjes doen, en die hoef je dan ook niet zelf te betalen, want die worden dan betaald van de cookie dough. Ook gaan we waarschijnlijk zingen voor de TV. Omg zoo gaaf! Maandag krijgen we dan een formulier, dat we moeten ondertekenen dat we niet gaan klagen dat de uitzending niet mag worden uitgezonden omdat wij er in zitten. Ik weet nog niet precies hoe het allemaal zit, maar als het eenmaal zo ver is laat ik het natuurlijk weten=D!!
Terug naar de les, soms hebben we dus iets van 6 of 7 verschillende partijen. soprano 1 en 2, alten 1 en 2, tenoren 1 en 2 (dat weet ik niet zeker) en bas. We hebben best veel jongens in ons koor, echt super gaaf=D! Maar doordat er zo veel partijen zijn, kom je soms niet heel veel aan zingen toe. Er zijn 2 leraressen, dus dat scheelt dan wel weer! haha! Maar ik vind het echt super leuk, en we leren best wel veel!

5e uur: tourism (tourisme dus..)
Ik hou het hierbij kort, want dit is echt super boring! We leren dingen over vliegtuigen die niet waar zijn, over dat je in economy class moet BETALEN voor films die je kijkt, dat je geen eten krijgt en dat je voor je drinken moet betalen (onzin dus..) Voor de rest is het echt SUPER MAKKELIJK! De lerares vroeg laatst, ja kunnen jullie allemaal typen, steek je hand op als je niet kan typen. Ik dacht echt dat ik gek werd, haha! Wie denkt ze dat wij zijn!! De lerares voor tourism is mijn enige zwarte lerares! We moesten een Itiniary schrijven of zo iets. We hadden een voorbeeld, dus het was echt super simpel! Voor de rest leren we niet zo veel!

NA HET 5E UUR IS HET PAUZE, MIJN LIEVELINGSDEEL VAN DE DAG, HAHA!! Ik ga dan meestal met Shelby mee naar Shelby's huis! Daar gaan we dan eten en tv kijken haha! Best relaxt, behalve dan dat het maar 30 min is en dat we naar shelby's huis racen, en weer terug haha! Maar ik heb het er graag voor over!

6e + 7e uur: chemistry
Deze 2 uren zijn vooral heel gezellig, de leraar is knettergek! En meestal duurt het 15 min voordat de les eindelijk begint, omdat we aan het praten zijn over van alles en nog wat! haha. Laatste was de leraar aan het praten en aan het praten en aan het praten, en toen pakte hij net z'n stift voor het bord om een woord op te schrijven, toen hij BIJNA bij het bord was ging de bel, haha! Dan race ik het lokaal naar de wc (ik moet echt altijd naar de wcXD) en dan weer terug naar het lokaal. Je hebt altijd 4 minuten om van de ene les naar de ander les te gaan. Als je dan naar de wc moet en naar je kluisje en je lokaal vinden, heb je echt stress! En de chemistry leraar, Mr Johnson maakt er echt een sport van om z'n vingers zo hard mogelijk te knakken, okj zo zie ik het, de meeste mensen in de klas niet, maar ik word er echt gewoon misselijk van hoe hard hij z'n vingers knakt, echt iedereen in america doet dat hier (bah..) Ze hebben hier bij chemistry trouwens GEEN binas! Ik snap niet dat ik nog leef, maar goed! Het bestaat dus, haha! We hadden laatste en discussie over geen idee wat ( i forgot) , en toen op een gegeven moment hadden we het over de kerstman. Iemand vroeg toen, ja wat is eigenlijk dat papiermacheen ding, daar ergens! (echt knetter lelijk ding) haha
Naja de leraar pakt het en verteld er een verhaal bij, over dat dat gemaakt was bij handvaardigheid, en dat het was opgesteld in de bibliotheek, en dat ze toen bedachten om het aan Mr Johnson te geven, haha! Naja, toen zei iemand ja waarom gooi je het niet weg, en toen zei Mr Johnson, ja die neus die heeft me wel eens geholpen met een practicum, ik weet niet precies hoe en wat, maar goed, toen maakte iemand een opmerking over die reusachtige neus, waarop iemand antwoorde ja die WAS van michael jackson. De leraar had het niet meer, en lag echt op de grond van het laggen, hij moest echt huilen gewoon! Was echt even een grappig momentje!
Trouwens elke vrijdag hebben we een test! Dat is echt best wel vervelend, want als je iets niet snapt, faal je hard voor de test (hoezo herkenbaar voor mijXD)

8e uur: Engels
Mijn laatste uur dus ook altijd goed, is engels, het is eigenlijk engels voor 11th graders (juniors) en ik ben een 12th grader (senior). Maar goed, volgens mij is het echt een te makkelijke les, voor mensen die engels als moedertaal hebben! Ik vind het al best wel makkelijk, ook al ik soms mijn wekelijkse vrijdag test wel veknal. We krijgen elke maandag 10 woorden, en die woorden moeten we vrijdag kunnen spellen en in een zin kunnen zetten. Spellen gaat eigenlijk altijd wel goed, maar om het in een zin te zetten, dat wil bij mij niet altijd even goed lukken, haha!! Voor de rest is de bel ringer in deze klas altijd dat je 3 zingen moet schrijven voor een verhaal! Super vaag, het mogen wel meer dan 3 zinnen zijn, maar meestal ben ik lui, en vind het echt een saaie opdracht dus ik hou het meestal maar bij 3 haha!

Daarna om 15.45 stopt de les en gaan we lekker naar huis! Dan zit er weer een vermoeiende les dag op! Trouwens het word wel steeds minder vermoeind=D gelukkig!

Donderdag was er trouwens iets van bloedprikken op school, iedereen die dat deed, deed er echt 3 uur over, voordat het eindelijk voorbij was, echt hoelang kan je er over doen! Tijdens chemistry hadden we het toen over bloedprikken, omg die verhalen, ik werd echt zo misselijk! Omg, ik moest er echt aan denken toen ik bloed ging prikken! Ik voelde me best wel duizelig toen, haha!
Mij krijg je echt niet zo ver dat ik laat bloedprikken, haha!!

I'm so sorry that i'm writing sooo much!
Maar nu ga ik het nog even kort hebben over het eten hier. S'ochtends eet ik meestal wafels, haha. Cindy en Sarah eten meestal poptarts.
Poptarts zijn eigenlijk gevulde (meestal chocolade, kan ook aardbei zijn) koekjes!! Er zitten echt FREAKING veel calorieen in, haha! En in de wafels minder!! Daarna neem ik meestal druiven of een appel en brood mee naar school. De druiven eet ik tijdens mijn lessen (erg illegaal, je mag absoluut niet eten) haha! En mijn brood eet ik bij shelby thuis! Meestal vrijdag tussen de middag eten we pizza bij shelby, haha, zo heerlijk! En soms gaan we ook naar de mac of naar de burger king, sonic of wendy's (of iets wat op die 4 dingen lijkt)!! Lekker gezond dusXD!! Daarna uit school ben ik altijd hongerig, haha! Meestal eet ik dan wat yoghurt ofzo, soms broodje en soms (eigenlijk heel vaak) ben en jerry's!! Ik ben echt zo verslaafd, maar het is zoo lekker<3! haha
Daarna s'avonds kookt cindy soms! Vaker niet dan wel, maar goed, soms warm ik wat op, soms gaan we uiteten, soms ga ik met sarah en sarahs vrienden uit eten!
Meestal gaan cindy en ik vrijdag avond koken want cindy gaat elke vrijdag avond naar robin en randy's, dat is een soort van traditie, en als we klaar zijn met koken krijg ik meestal een glaasje wijn, haha! Ik drink dus gewoon alcohol met mijn gastmoeder, super tof!

Ik probeer hier minstens 3x per week hard te lopen! Want ik word echt een varken hier, haha! Ik probeer in het weekend 2x hard te lopen en tijdens school dagen (ma/di/wo/do) minstens 1x. Soms faal ik, maar meestal doe ik het wel!

Ik ga nu mijn wiskunde huiswerk maken, is goed voor 50 punten! En daarna ga ik nog maar even iemand opbellen om wat gezelligs te doen!!

Lots of love
kus Anna

  • 20 September 2009 - 07:29

    Janny:

    Hoi Anna,

    Wat een verhaal. Passen je Nederlandse broeken nog wel. En wie had kunnen denken dat je met je hostmoeder aan de alcohol zou gaan. Drink je dan Amerikaanse wijn?

    Lots of love
    big hug Janny

  • 20 September 2009 - 08:04

    Eline:

    Wow!!!! Wat een verhalen, klinkt echt AWESOME! :D En heel leuk om te lezen! De lessen klinken best anders maar wel leuk (en makkelijk, op american history na dan ;) maar 't zal wel vermoeiend zijn ja, elke dag standaard 8 uur!).
    Hahaha, ja tegen al dat knakken kan je vast niet zo goed nee xD
    Zonde dat je al die poptarts over 'moet' slaan! Haha, maar die wafels zijn ook heel lekker! :)
    Nou, ik ga ook maar weer eens huiswerk doen, haha. Helaas krijg ik geen punten voor het wiskunde hw dat ik maak...
    xx Eline

  • 20 September 2009 - 08:16

    Anne:

    Annnnaaa! Haha, dat klinkt best wel anders dan hier (en streng!!) Maar wel leuk ^^ Lekker lang verhaal geschreven, echt leuk (: Haha, jij eet elke dag wafels als ontbijt? vind je het gek dat je dik wordt? xD Haha, ik lag helemaal dubbel om dat verhaal met die neus van Micheal Jackson, ik zag het al helemaal voor me! En je zingt nooit de tekst van een liedje? wat gek/grappig Met de uitvoering wel, neem ik aan?

    Ik spreek je vanmiddag (Bij jou morgenochtend) Op skype ^^ Ik heb er zin in!
    Xx

  • 21 September 2009 - 13:59

    Lonneke:

    Heb je nou elke dat deze lessen??
    Wel super tof dat je zo echt het leven in zo'n (wel westerse) maar toch behoorlijk andere cultuur mee maakt!! Dat maak je met gewoon reizen natuurlijk niet echt mee!!

    Opzich is dat punten systeem voor huiswerk wel handig denk ik, maken mensen het teminste!:P

    Succes met je schoolwerk! En natuurlijk heeeeel veel plezier!!;)

    x.

  • 22 September 2009 - 17:35

    Nynke:

    heee lief! wat een rare amerikanen :O niet eten tijdens de lessen?! wie verzint dat nou?! haha, nee hoor :P het klinkt super tof ;) maar tis dus niet overdreven dat ze in amerika zo slecht eten. jeetje, wafels als ontbijt! ik eet misschien 1x per jaar wafels. nee eens per 2 jaar denk ik xD haha, nou ik ga oko aan m'n wiskunde huiswerk, heb morgen combi met thijs. en ik snap er niks van, en hij is ziek dus heeft niks gedaan. Dus dat gaat echt zo ontzettend niet goed komen xD
    haha, dikke kus!! en heel veel plezier :)

  • 25 September 2009 - 21:42

    Joane:

    Klinkt goed

    Ook leuk dat je in een leuke zanggroep/les zit

    haha, laat weten of je wordt ge-broadcast op tv

    en poptarts als ontbijt, althans de optie dat moet een feest zijn

    :)

    Lots of love!! Joanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 32583

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 26 Februari 2014

Stage in Australie

10 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

highschool in the USA

30 November -0001 - 30 November -0001

Lepra Stichting Vietnam

Landen bezocht: