10 days americans way of life - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu 10 days americans way of life - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

10 days americans way of life

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Arkansas

Ik ben nu net klaar met school, school is hier echt zo anders dan in Nederland, echt woow wat een verschil.
ten 1e je hebt elke dag PRECIES dezelfde vakken die je moet volgen, hoezo saai, haha! we beginnen elke dag om 8.20 en zijn klaar om 15.45! we hebben 1 pauze van 30 minuten, en dan racen we met de auto naar de mac, of iets wat daar op lijkt, haha! alleen de seniors (leerlingen die in het laatste jaar zitten) mogen van de school weg, om ergens anders te gaan lunchen, haha!! Dat wordt ook gecontroleerd! voor de rest zijn er om 2 verschillende tijden lunchpauze. of rond 11.45 of rond 12.30. de 1e schooldag had ik 1e pauze, en vandaag mijn 2e schooldag had ik 2e pauze dit veranderd niet elke dag hoor, maar omdat ik mijn vakken had veranderd had ik een andere pauze gekregen! haha
mijn vakken:
1e wiskunde
2e entachment --> dan moet je een boek gaan lezen...
3e american history
4e eerst engels nu choir, zingen dus=D!!!
5e eerst anatomy nu tourism
6e scheikunde
7e scheikunde
8e eerst drama nu engels
Eigenlijk wou ik iets van koken, maar dat zat jammer genoeg al vol. en ik wou helemaal geen tourism, maar dat was bijna de enige les die nog niet vol zat. iedereen in america heeft ook soort counselour en die van mij is niet echt aardig, zij moest mijn rooster zeg maar veranderen, maar goedXD.
voor de rest zei echt iedereen tegen mij dat het niveau veel lager was in america, van het onderwijs, maar scheikunde is echt best wel lastig! we gingen vandaag een beetje dingen herhalen van vorig jaar, en ten eerste bijna alle namen zijn anders, of net iets anders, maar dat is zo verwarrend!! en ten 2e zei doen echt alles op een andere manier dan bij ons in nederland! het is echt zo erg wennen!! Misschien is het ook wel een beetje lastig, omdat ik de moeilijkste vorm van scheikunde doe, haha!
Voor de rest ban ik hier al 2x naar de bios geweest, the timetravelers wife en g.i. joe (or something like that) we zijn heel vaak gaan zwemmen, en heel veel uiteten gegaan, haha!!
In een restaurant, word je drinken altijd aangevuld, als je nog gewoon bezig bent met drinken, dat is echt zo raar, haha! kijk je even weg, en dan opeens hee, waar is mijn glas? haha!!

ik ga nu een film kijken met sarah, maar ik laat snel weer wat van me horen!!

ik ben trouwens nog een hele boel vergeten te vertellen, dus dat schrijf ik er nog maar even achteraan.
Zondag ben ik met sarah, shelby, christiaan, sven, florian, sarahs vader en de vriendin/vrouw van sarahs vader gaan gaan paintballen.
het was wel super leuk, maar ik weet niet of ik er blij van word om het nog veel vaker te doen, haha! het was mijn eerste keer en de rest had het allemaal al wel vaker gedaan.
die kogels van het paintballen, komen echt hard aan, dat had ik niet zo zien aankomenXD haha! Ik heb 4 potjes gespeeld, en ben 3 keer geraakt, een keer aan de binnenkant van mijn bovenbeen (hoe krijg ik het voor elkaarXD) en een keer op mijn helm, en een keer op mijn schouder. op mijn schouder was de eerste keer, en ik voelde echt zo'n kogel tegen mijn schouder aan knallen, dus ik roep heel hard I'M SHOT!! bleek dat er geen verf op mijn kleren zat, dus had ik eigenlijk gewoon door mogen spelen, haha!
Na het paintballen, ben ik gestoken door een of ander huge beest! ik heb er nu een huge paarse plek op mijn been zitten, maar het gaat echt 1000 maal beter dan dat het ging!
s'avonds na het paintballen was er nog een feest voor sven, florian en mij (de 3 uitwiselingsstudenten) en toen hebben ze tabacco op mijn beet gelegd, haha!!
en nog andere zooi!
door die beet, ben ik op heel veel plaatsen in america geweest, waar je nogmaal niet zo snel komt, haha! eerst zijn we naar een soort medicijn winkel geweest, en daarna naar de dokter. waar ik een prik kreeg net boven mijn kont! ik moet nu nog 3x per dag een of ander vloeibaar goedje drinken, het is knalroze, en het is best wel vies!! haha.
het ging eigenlijk best wel goed met de beet, totdat ik net ging hardlopen, hij is weer behoorlijk paars!! haha, maar dat komt wel goed!

de batterij van de computer is op dus ik moet stoppen

Lots of love xxx

  • 20 Augustus 2009 - 22:03

    Janny:

    Heeey Anna,

    Dat ik dit nou nog net even lees voor ik naar bed ga. Goed zeg dat het gelukt is om al de tweede dag je lesrooster aangepast te krijgen. Hou je deze vakken nu het hele jaar op deze manier of krijg je over drie maanden of een half jaar andere vakken?
    En hoe werkt dat met die Mac elke dag. Vliegen de dollars niet uit je protemonnee en de kiloos er aan?
    Ik ga nu slapen, nog een gezellige avond daar.

    Liefs Janny

  • 20 Augustus 2009 - 22:07

    Anne:

    Wooooow hoeveel scheikunde heb jij xD
    Oooh je hebt ook nog koortje, denk je dan wel terug aan het goede oude open raam koor? xD
    Jullie doen veel dingen zeg! nou enjoy je tijd daar! Haha, elke pauze naar de mac xD Succes!
    Ik stuur je morgen nog wel even een uitgebreide mail enzo!
    Xx

  • 23 Augustus 2009 - 09:00

    Jessica:

    heey kippie

    to bad dat je van die saaie dagen hebt!! ik hoop dat je een beetje gaat wennen aan die school daar en de manier van les geven, anders zak je straks ngo egt ook! :O dat zou nie zo cool zijn.

    niet zo leuk dat je gebeten bent kippie! heb jij weer! i hope dat het snel over gaat!
    veel suc6!
    ik ga je snel weer krabbelen :D

    Xx jessica

  • 25 Augustus 2009 - 10:34

    Marjan:

    Hé Anna,
    Klinkt helemaal leuk daar in America...ik zou er bijna zin in krijgen. Volgens mij wordt het een fantastisch jaar voor je. Heel veel plezier, groetjes, Marjan

  • 31 Augustus 2009 - 09:31

    Lonneke:

    Hey!

    Wauw!! Zal wel even wennen zijn daar!:O Maar klinkt allemaal heel tof!;)

    Zit jij nu in het jongste jaar daar op school? HOe lopen die school jaren daar eigenlijk?:P

    Have fun!:D
    x.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 32559

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 26 Februari 2014

Stage in Australie

10 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

highschool in the USA

30 November -0001 - 30 November -0001

Lepra Stichting Vietnam

Landen bezocht: