i <3 america! - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu i <3 america! - Reisverslag uit Arkansas, Verenigde Staten van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

i <3 america!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

10 Maart 2010 | Verenigde Staten, Arkansas

Het is al weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven, dus daar moet maar weer eens verandering inkomen! Ik vond het wel een goed idee om deze blog op 10 maart te posten, want dan is het precies een maand geleden EN DAN BEN IK HIER AL WEER 7 MAANDEN! De tijd gaat TE snel!

Ik neem zo Cindy en Les ook mee uit eten om te vieren dat ze het al 7 maanden met me hebben uitgehouden (A)!!

Aller eerst bedankt voor iedereen die mij hier post stuurt =)! Dat vind ik echt altijd zooo super leuk =)! Maar WE GAAN NIIIEEEETT verhuizen! Nou ja, er valt weinig over te zeggen, alleen dat amerikanen NIET WETEN WAT ZE WILLEN! Haha. Ik zal het wel een beetje uitleggen. Namelijk, we (Cindy, Les en ik) wonen nu in Cindy haar huis. Zij huurt dit huis, toen de eigenaar van haar huis wist dat ze een nieuw huis wou laten bouwen wou ze Cindy haar huis op de markt zetten. Als het huis word verkocht worden wij er dus gewoon uitgeschopt. Nou ja omdat we gewoon onze tijd wilden nemen dachten we, we verhuizen wel naar Les zijn huis, want zijn huis is een KOOPhuis en is dus Les zijn eigendom. Maar omdat Cindy haar huis nu nog maar iets van 5 keer is bekeken, vond Cindy dat het huis nog niet werd verkocht dus verhuizen we nog maar niet ;)! Does that make sense ^^? Nou ja het maakt dus niet zo veel uit waar je post heen stuurt, want Les haalt nog geregeld zijn post op bij zijn huis!

Voor de rest heb ik afgelopen vrijdag met Cindy HET BESTE TOETJE EVER gemaakt! Ik ga jullie het recept sturen, want het is gewoon zoo mega lekker! Het is wel in het engels, en ik weet ook niet of jullie alle producten in nederland kunnen krijgen! Maar het is het waard om er een beetje moeite voor te doen!
http://www.foodnetwork.com/recipes/paula-deen/not-yo-mamas-banana-pudding-recipe/index.html
I swear, als je bananen (een beetje) lekker vind, ga je dit echt HEEEEEEEEEERLIJK vinden!!

Voor de rest hebben we met school ACTAAP gehad. Dat is echt een BIG DEAL! Het is zeg maar een test die juniors (11th graders) moeten maken en op basis daarvan gaan ze kijken naar het niveau van de kindjes op school. Ik ben eigenlijk een senior (12th grader) maar omdat ik in een junior klas zit met engels moet ik die test ook gaan maken! Vrijdag 5 maart kregen we van onze lerares een formulier, en die moesten we ondertekenen. Eigenlijk wou ik hem mee naar huis nemen en het overtypen want het was echt super belachelijk, maar ik moest het formulier dus weer terug geven. Maar er stond in
Ik (je naam) verklaar hier bij dat ik mijn aller aller best ga doen met de ACTAAP test en dat ik niet gedwongen ben om dit te ondertekenen.
Nou ja daar kwam het basically op neer alleen dan in het engels en ongeveer een pagina lang. Nou ja toen kwam er nog een slimme opmerking van een klasgenootje, moet je dit ondertekenen (lerares JA) maar dan ben je gedwongen, want ik wil het helemaal niet ondertekenen ^^
Maar ze hadden het niet heel slim aangepakt, want het maakt niet uit als ik de test heel slecht maak, ik krijg er geen slecht cijfer voor, ik kan gewoon mijn 'diploma' halen. Voor de school is het daarintegen wel HEEL erg belangrijk, want ze hadden vorig jaar een hele slechte test score en als ze zo door gaan moeten ze sluiten! Nou ja dat kan natuurlijk sommige leerlingen niks schelen. Maar als je de ACTAAP test goed maakt hoef je geen semestertest te maken en als je proficient scoort krijg je $25. Haha. Dus daar ga IK natuurlijk voor ^^
Nou ja de test was eigenlijk MAKKELIJKER dan de engels eindexamen test! Dus dat is wel raar, haha! Maar we kregen ook echt zo ontzettend veel tijd! Als je een tekst gelezen hebt en er vragen over hebt gemaakt moet je wachten tot dat de tijd op is voor dat je naar de volgende vraag mag. Zo hadden we bijvoorbeeld voor de meeste teksten 25 minuten. Je mag niet door gaan tot de tijd op is!
Nou ja het was dan de hele morgen, best wel vermoeiend! 2 dagen!

Ik had nog een brief gekregen van mijn lerares voor de ACTAAP test vond ik wel grappig dus die type ik wel even over!

Dear Students,

I wanted to take a moment to offer a word of encouragement before your big test Tuesday and Wednesday. Usually in the morning on my way to school, i say a prayer of peace and harmony for my students, but Tuesday and Wednesday will be a little bit different. I will ask for a blessing of endurance, intelligence, fortitude, and strength to be upon you as you take on this challenge. I want to remind you that you have great power over the lives of many people when you take this test. First, you have power over you own (80 points and exemption from semester test). However, you also have power over your school. You are a representation of your teachers and administrators. Achieving a high score is part of your legacy to this school and future students. I hope you understand how important it is that you score proficient. I know you can do it!

Love,
Mrs Shaw

Interesting hea :P

Voor de rest nog heleboel leuke dingetjes gebeurd.
10 februari was de laatste keer dat ik had geupdate en ik ben die week maar 1 dag naar school geweest, want we hadden die week SNEEUWVRIJ! Uiteindelijk is dat ook de enige sneeuw geweest (zo ongeveer) die we hebben gehad. Ondertussen schijnt de zon al weer en is het alweer rond de 70 graden fahrenheit. Dat zal iets van 20 graden celsius zijn! Nou ja rond die temperatuur moet het in ieder geval zijn, haha!
Voor de rest gaat de tijd hier weer om, naar de zomertijd, dan is er nog maar 6 uurtjes verschil tussen mijn huis hier en jullie daar! Dus dan kom ik uit school als het 10 uur s'avonds bij jullie is, en niet 11 uur. Nou ja het hangt er natuurlijk vanaf wanneer bij jullie de tijd om gaat.
Voor de rest was die enige dag dat we naar school moesten vrijdag 12 februari. Sarah haar verjaardag =)! We gingen eerst met een hele boel mensen bij U.S. Pizza eten. Was lekker =)! Stephanie (oude huisgenootje) was er ook! Maar ze was een beetje sad want haar vriendje was vertrokken naar het leger! Zij woont nu bij zijn vader btw. Na het eten zijn we vertrokken naar de hookah bar (waterpijp cafe, is de beste beschrijving die ik je kan geven!) Dat was echt super tof! Ik reed met Stephanie en nog een ander meisje (ben haar naam vergeten XD) mee en we waren echt half verdwaald, maar toen we uiteindelijk aan kwamen was nog lang niet iedereen er. Toen we daar ongeveer een uurtje zaten kwamen er allemaal waterpijpen aan, en nou ja toen waterpijp gerookt, ze hadden echt miljoen verschillende smaken! (water)meloen was my favorite =)! Haha. Daarna kwam er ook nog een verjaardagstaart voor Sarah! Yeah!! En ze werd met haar hoofd in de taart geduuwd! Hihi. Maar het was zeg maar 1 grote ruimte en wij hadden daar dan een deel van, en dat was dan een beetje soort van afgezet met banken. Daarna kwam er ook nog een buikdanseres, en die ging met Sarah dansen, en het was ZOO GRAPPIG! Daarna s'avonds nog naar Joe's en Sarah's apartement geweest en daar nog verder 'gefeest' haha! Was echt super tof allemaal!

Op 24 februari ben ik naar de dokter gewest. Eerst in de morgen even naar school geweest en tijdens mijn 4e klas periode kwam Cindy mij ophalen en toen zijn we nog even langs huis geweest want ook Sarah ging mee! Sarah was heel erg verdrietig want het was uit met haar vriendje! Nou ja in de loop van de dag klaarde ze wel een beetje op (als je dat zo kan zeggen ^^). Nou ja om 11.20 had ik een afspraak en om 12.00 zag ik de dokter AL! In vergelijking met de bijna 2 uur die ik de vorige keer op hem had gewacht was het wel een verbetering! Nou ja hij was wel een stuk aardiger dit keer, want hij ging gewoon rustig zitten voor de miljoen vragen die ik had! Ook al hij aan het eind wel zei, THAT WAS IT?! That was nog a whole lot ^^! Grapjas. Nou ja de fysio wou me eigenlijk niet meer zien, en zei dat als de dokter het goedkeurde dat ik niet meer terug hoefde te komen. Maar daar was de dokter HET HELEMAAL NIEEEEEEET MEE EENS! Haha. Nou ja dus nu moet ik nog in ieder geval 6 weken meer 3x per week! De volgende keer dat ik naar de dokter moet moet ik een test doen, om mijn kracht te testen! Dus ik hoop dat het goed is! Trouwens ik had nog een leuk filmpje over mijn dokter op het internet gevonden!
http://www.youtube.com/watch?v=n8qSIHvJDx8&feature=PlayList&p=0F0BDD0824FE3AE8&playnext=1&playnext_from=PL&index=7
Nou ja ik vond het in ieder geval interessant ^^.
De dokter had ook een filmpje van mijn knie gemaakt tijdens mijn operatie! Nou ja ik was gewoon lekker aan het slapen, maar heb dat filmpje ook op youtube gezet. Dus als je nou geen leven hebt, of het gewoon interessant vind ^^
http://www.youtube.com/watch?v=JU1nZk8Lldw
Er zijn meer filmpjes, maar die zal ik hier niet allemaal op zetten.
Tussen de middag hadden we gegeten bij echt een geweeeeldig thais restaurant Pei Wei!! Echt zo lekker ik had iets met kokos, en i fell in love! Haha. Ok ik praat weer te veel over eten hoor ^^
Na dat we bij de dokter waren geweest en hadden gegeten zijn we door gegaan naar een hot stone pedicure! Dat was echt geweldig! Haha. Nou ja het was dus eigenlijk op je hele benen en nou ja ik wist niet of mijn knie dat wel zo leuk ging vinden, en aangezien mijn rechteronderbeen niet veel gevoel heeft was het best apart! Haha. Maar ik kon de hot stones wel voelen op mijn been en ook het scrubben van mijn been voelde echt heel goed! Haha. En de massage was gewoon geweldig en nu zijn mijn teennagels PAARS! Haha. Daarna kregen Cindy en Sarah nog een manicure. Cindy wilde dat voor haar TROUWDAG DIE DAG DAARNA! Nou ja duurde allemaal best lang waardoor we best laat thuis waren, haha!

Daarna 25 februari CINDY HAAR TROUWDAG!! Nou ja ik kan me nog wel herinneren dat ik als klein meisje altijd bruidsmeisje wou zijn! Haha. Maar goed, dat ging hier ook niet helemaal door, want Cindy en Les zijn gewoon thuis getrouwd. Er kwam zo'n mannetje rond 9.45 am en rond 10.00 ging hij zo praten en nou ja om 10.10 en een hele boel foto's en traantjes later waren ze getrouwd. Daarna zijn Les en Cindy vertrokken naar Tunica en ben ik door de beste vriendin van Cindy naar school gebracht. Er waren maar 3 mensen bij de 'bruiloft'. Misty (Cindy haar beste vriendin), Sarah en ik! Cindy wilde haar 2 zoons er niet eens bij hebben, haha!
Amanda (de ex-vrouw van mijn gastbroer) zei is iets van 30 denk ik, kwam toen met haar dochter keythan (zo'n schatje) bij mij in huis slapen dat ik niet alleen zou zijn! Was wel tof! Nou ja die vrijdag zijn we inkopen gaan doen voor Cindy haar party of zaterdag! Allemaal leuke dingetjes gekocht!
Daarna zaterdag waren Cindy en Les weer thuis gekomen en s'avonds gingen we naar Cajuns voor de party. Amanda en Sarah hadden het al helemaal mooi versierd =)! En er was een hele mooie bruidstaart! Ik was zo ontzettend stom geweest om mijn camera te vergeten, dus ik heb er geen foto's van =(! Nou ja de taarten zijn hier best wel VIES, want ze zijn echt VEEL EN VEEEL EN VEEEEL TE ZOET! Maar de taart was mooi om te zien! Trouwens als ik zeg dat iets zoet is het ook echt zoet! Nou ja de amerikanen schijnen er van te houden! Nou ja als je onder de 21 bent moest je voor 23.00 er uit zijn, maar omdat ik met Cindy en Les terug reed bleef ik daar dus wat langer ^^ Oepsss!! Nou ja we gingen rond 24.00 uur weg!! En ik ging nog dansen met Cindy en Amanda, en het was echt super grappig, want echt iedereen daar was ongeveer dronken!
We hadden een heleboel balonnen gekocht voor het feest, en die hadden we ook mee naar huis genomen en afgelopen weekend hadden we briefjes aan de balonnen gehangen en ze de lucht in gelaten! Haha. Vonden we wel een leuk idee! Er stond best wel harde wind dus de balonnen waren allemaal snel weg! Nu hopen dat iemand ons gaat mailen. We hadden zo'n 8 weg laten vliegen, haha! Maar toen kwam Les met de opmerking dat het eigenlijk MILIEU VERVUILING is! Oeeepss! Nu maar hopen dat we geen boete krijgen, haha!

Daarna ben ik zondag 28 februari met Lance naar Old Dogs geweest! Echt zoooo'n grappige film!! Als je really bored bent dan moet je hem maar gaan kijken op youtube! Want ik kan je vertellen, HET IS GRAPPIGGG!!
Ben ook nog naar de film Shutter Island geweest. Die komt vast wel in Nederland uit! Echt een toffe film! Echt zo NIET wat je verwacht haha!
En ik wil nog naar Alice in Wonderland! Heb gehoord dat die heel goed is! & ik wil heel stiekem eigenlijk ook nog steeds naar valentines day! Maar je hebt hier zeg maar een bioscoop waar oude films in draaien en daar kun je heen voor iets van $1.25, dus daar ga ik die film wel zien ^^.

Trouwens was er bij jullie ook de acadamy awards op tv? Hier in ieder geval wel! Was wel super grappig, gaan ze awards uitreiken aan acteurs!!

Ik heb me trouwens ingeschreven voor een studie!! Ik kan het zelf ook niet geloven, en ik heb me ingeschreven voor fysiotherapie!! Eigenlijk wil ik dat helemaal niet doen, maar goed, ik zou niet weten wat ik anders moet gaan doen. Nou ja
- ik kan ook nog VWO gaan doen op het ROC MN
- operatie assistente worden ^^
- medische hulpverlening gaan doen (lijkt me leuk, maar die studie bestaat nog niet =()
Nou ja fysiotherapie is een lotingsstudie. Dus er bestaat ook nog een hele grote kans dat ik niet word ingeloot, dus ik zou het niet zo erg vinden als ik word uitgeloot (A) haha.

Voor de rest afgelopen weekend ben ik zaterdag met Cindy en Les wezen 'shoppen'. En daarna zondag met 2 vrienden ijsjes gegeten in het park =)! Haha. Het weer is hier zooooo lekker =)!

Voor de rest aankomende vrijdag geen school want het is het eind van de 3e 9 weken! GAAT ZO SNEL! Mijn laatste schooldag is 14 mei =|! Dan heb ik al mijn examens ook al gehad (ook al dat heeeeeeel erg anders werkt hier ;)).
Daarna over 1.5 week heb ik spring break, dan ga ik met Cindy en Sarah naar Branson (in Missouri) daar ben ik al eerder geweest, maar ik vind het helemaal niet erg om nog een keer te gaan. We wilden eerst eigenlijk naar Texas gaan, maar omdat Cindy zich de laatste tijden niet goed voelt wil ze niet te ver weg gaan! Les wil zooo mega dol graag een Siberian Husky, en als verrassing gaan we dan waarschijnlijk een siberian husky voor les meenemen uit Branson. Cindy heeft al een goed adresje gevonden ergens in Branson! Gaat een leuke auto rit worden! Poor doggie! Maar die hondjes zijn echt ZOO MOOOOOI!! Nou ja ik moet er in ieder geval voor zorgen dat ik mijn deur niet meer open doe, anders word die helemaal opgegeten XD haha.
Ok dat waren de plannen van gisteren (had het gisteren getypt), maar we krijgen de hond waarschijnlijk al MORGEN OF UITERLIJK ZATERDAG! I am so excited! Het is zo'n schatje! Het is een zij en ze heet journey, maar misschien word haar naam nog veranderd en ze is 15 weken oud en ze is al best wel opgevoed! Dus super leuk

En Cindy en Les zijn een huis aan het bouwen. Nou ja volgende week gaan ze waarschijnlijk echt BEGINNEN! Ze krijgen een ZWEMBAD + HOTTUB! En ik vind het super tof =)! Nou ja ik kan er jammer genoeg geen gebruik meer van maken, maar ik ga hier zeker nog heel vaak terug komen =)! Haha.
En Cindy en Les zijn al plannen aan het maken om mij op te komen zoeken in Nederland, dus dat is ook super tof ^^

Nog 1 ding, gisteren was onze leraar voor scheikunde niet op school, dus we hebben een papieren vliegtuig gevecht gehouden! Het was echt zo useless, maar echt super grappig! Iedereen ging helemaal uit z'n dak en ik denk dat we toen we gingen opruimen er zo'n 100 vliegtuigjes lagen! Echt niet normaal gewoon! Maar het was wel super grappig! Er is een foto van een paar vliegtuigjes gemaakt, die zet ik wel in mijn foto album!
(http://www.mijnalbum.nl/Album=ROKGJVYY)

Sorry dat het weer zo'n lang verhaal is!
Heel veel liefs
en tot over iets meer dan 3 maandjes!!!
xxx Anna.

  • 11 Maart 2010 - 08:47

    Anne P:

    hee! wat een verhaal weer! superleuk! :D en die operatiefilmpjes zien er best wel eird uit... is dat IN je been?? 0.o

    maar schattepetat, het is 10 MAART, geen 10 april ;) ik d8, laat ik het maar ff zeggen.

    k stuurt gij snel weer een briefske! :D

    xx!

  • 11 Maart 2010 - 10:56

    Jessica:

    heeey kip,

    wat een verhaal hee! en dat filmpje van je knie ziet er echt eng uit! ik weet niet wat hij allemaal gedaan heeft maar het ziet er nog al pijnlijk uit..... brrrrr...kep met jou te doen hoor.

    die actaap test klinkt best wel zwaar, maar jij hebt vast wel die 25 dollar gewonnen of niet? wel lief van je lerares om een brief te schrijven :D

    je massage klinkt echt super lekker! ik heb ook wel eens een hotstone massage ding gehad! echt super ontspannen is dat! en paarse teentjes, jij durft zeg!

    en je bent aan de waterpijp geweest! :O woow gek kind. daar heb je zeker geen foto van of wel?

    maar heb je een keer 2 uur op je dokter moeten wachten :O weet je hoe freaking lang dat is! ik zou klagen hoor :p. hoe is het verder bij fysio? krijg je nog schokken door je knie? en kan je je knie al weer bijna normaal gebruiken?

    jammer dat je geen bruidsmeisje mocht zijn, maar wel tof dat jij bij de bruiloft mocht zijn. :D

    ik hoop voor je dat je een mailtje krijgt van de ballonnen! zou wel super leuk zijn!

    leuk dat je zoveel films ziet! je kan wel in de bioscoop gaan werken, zoveel films zie jij. maar wel super tof en ik ga misschien ook nog wel paar van die films kijken. :D

    ik hoop voor je dat je word ingeloot bij de studie fysiotherapie en dat je een toffe klas en zo krijgt!

    je hebt allemaal toffe plannen nog!! *jaloers jaloers* :P zulke dingen zie je altijd in Amerikaanse films.

    ik wens je heeeeel veel plezier nog daar! en heel veel succes met je eindexamens!!

    liefs xx jessica

  • 12 Maart 2010 - 07:01

    Anne:

    Annnaaaaaaaa
    Wat een lang verhaal weer :D
    Leeuk om te lezen! ^^
    Maar wil je nou Fysiotherapie doen terwijl je het nieteens het leukst vind? O.o
    Nog maar 3 maanden :D (Haha, voor jou is dat dan weer jammer, maar wij zien je dan weer terug, dus voor ons leuk! Logica...)

  • 12 Maart 2010 - 21:59

    Joanne:

    Heeee :D
    super lang verhaal, maar wel heeel leuk om te lezen :)

    en heb je al uitslag van die test?
    en hoe kan het dat het daar al weer zulk lekker weer is? xD

    fysiotherapie lijkt me wel leuk om te doen =) maar als het toch niet zeker weet..
    -ik weet het dus ook nog steeds niet, ik ga nog meelopen bij voeding&gezondheid en industrieel ontwerpen: hopelijk vind ik iets hiervan helemaal tof ^^

    en hoe is het nieuwe hondje er al? kan ze een beetje over weg met de twee hondjes van Cindy?

    haha, niets is zo veranderlijk als een Amerikaan xD omdat jullie toch niet gaan verhuizen en nu zelfs een nieuw huis gaan bouwen

    btw, jou dokter is best bijzonder als ik het filmpje goed heb begrepen :P dat kwam natuurlijk mooi uit :)
    ik vind die filmpjes van je knie er best vreemd uitzien en best knap gemaakt :)

    echt leuk dat je al bijna naar Branson gaat, ben je ook nog in een andere staat geweest behalve Arkansas en Missouri?

    xxx!


  • 16 Maart 2010 - 18:02

    Nynke:

    jeez, wat een verhaal :D
    super tof allemaal, volgens mij heb jij nooit een saaie dag daar :P
    heel erg bedankt nog voor je brief trouwens :) ik beloof dat je de volgende brief krijgt vóórdat je naar huis gaat, ok? (A)
    haha, dikke kus!

  • 18 Maart 2010 - 15:49

    Janny:

    Wat een verhaal Anna. Moest het wel een paar keer lezen voor ik het allemaal kon onthouden.

    Heb je de 25 dollar verdiend?

    Over twee maandjes zijn we er!!!!

  • 20 Maart 2010 - 09:38

    Willemijn:

    Lief nichtje!

    Heerlijk om je verhaal te lezen. Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik het in een paar keer heb gedaan, er stond zo veel informatie in!
    Het zou wel heel leuk zijn als je Fysiotherapie gaat doen, dan kom je bij mijn op school! Jeej :D
    Ik vertrek vandaag over een maand, dus ik zie je pas in augustus. Jeetje wat klinkt dat ver weg. Als je besluit toch in Utrecht te gaan studeren moet je wel de UIT gaan lopen. Dat is de Utrechtse Introductie Tijd, en het is echt geweldig. En je weet het he, bij mij staat er altijd een bedje klaar waar je in mag slapen. Geniet van de laatste maanden en tot in augustus.

    Kus je grote nicht

  • 27 Maart 2010 - 18:52

    Lonneke:

    Wooooww! Daar was ik wel ff mee bezig! xD Wel super leuk, nu mn toetsweek voorbij is..heb ik tenminste ff de tijd om het te lezen! ;)

    Wel jammer dat je geen bruidmeisje kon zijn hoor, ik dacht nu krijgen we eens echt foto's te zien van een grote amerikaanse wedding..maar nee!:P Haha..

    Oow...eindelijk..we gaan eten!:)

    Ik ga mijn buikje ff te vrede stellen! :P

    Heeeeeeel veel plezier daar verder!!! :D

    x.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 32557

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 26 Februari 2014

Stage in Australie

10 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

highschool in the USA

30 November -0001 - 30 November -0001

Lepra Stichting Vietnam

Landen bezocht: