Half way - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anna Wouters - WaarBenJij.nu Half way - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

Half way

Door: Anna Wouters

Blijf op de hoogte en volg Anna

29 November 2013 | Australië, Brisbane

Lieve allemaal,

Gisteren had ik geprobeerd om mijn blog te updaten op mijn Ipad maar toen ik hem wou opslaan crashte de app en was alles weg :(.
Dus ben nu wat eerder naar stage gegaan, zodat ik kan typen wat het een heel stuk makkelijker maakt.

In mijn vorige blog eindigde ik met dat ik 26 December naar Sydney zou gaan. Ik zou met een koreaanse jongen en een nederlands meisje gaan. De koreaanse jongen had een auto, maar helaas vanwege zijn werk moest hij voor een maand naar Adelaide. Hij is afgelopen woensdag vertrokken en kon dus niet meer optijd terug zijn voor onze reis naar Sydney. We vinden het allemaal heel jammer, ook omdat we alles al hadden gepland. Ik ga nog wel met het nederlandse meisje naar Sydney maar hoe en wat weten we nog niet precies. Misschien boeken we de bus (greyhound) en we proberen ook nog iemand anders te vinden die naar Sydney wil.

Goede nieuws is wel dat ik 20 December al klaar ben op stage. Misschien gaan we dus ook wel wat eerder al weg. Er is ook zo'n site waar je auto's kan verplaatsen, dus als een organisatie een auto van punt x naar punt y wil dan kan je zo'n auto van punt x naar y brengen. Er zijn wel een paar auto's die van Brisbane naar Sydney moeten, maar we weten allebei nog niet of we confident genoeg zijn om links te rijden! :)

Op stage gaat het zijn gangetje. Niet heel veel nieuws te vermelden. Voor mijn tussenbeoordeling had ik een 5. Wel heb ik het ondertussen naar mijn zin op stage. Er is een patient die 2 keer per week komt (in principe 1 keer bij mijn stage begeleidster en 1 keer bij een andere fysio) en ze wil altijd dat ik haar behandel, dus dat vind ik wel heel leuk. Ook een andere patient die met "stabbing back pain" (alsof iemand met een mes in zijn rug aan het steken was) naar ons toe kwam en die ik behandeld had en de volgende behandeling tegen mij zij "I don't know what you did, but it really really helped, could you please do it again".

Naast stage vermaak ik me ook nog steeds prima. Zo had ik in mijn vorige blog ook geschreven dat ik dat weekend naar Bribie island zou gaan. Dat hebben we ook gedaan. We zijn met de trein en de bus gegaan. Er is een brug naar het eiland dus we hoefden geen boot te nemen. Dat was wel makkelijk. We hadden er een heerlijk strand dagje van gemaakt. We wilden eigenlijk nog surfen, maar we konden nergens surfboards vinden, dus dat was wel jammer.
Die zondag ben ik naar de city beach geweest, in de weekenden is het daar wel heel druk, want iedereen zoekt verkoeling. Om 17.00 uur hadden we toen de citycat (ferry) genomen over de Brisbane river. Je kan onderandere een betaalde ferry nemen en een gratis. We hadden de gratis genomen, maar die ging wel heel langzaam waardoor we bijna 1.5 uur op de citycat hadden gezeten. Was wel heel leuk want we hebben de zonsondergang gezien.

Het volgende weekend was ik op zaterdag gaan shoppen met een huisgenootje want zij moest een Halloween outfit kopen want ze had die week een Halloween feestje. Ik kon ook gaan, maar zag het toch niet zo zitten als ik om 6.00 uur weer op moest staan voor stage. We waren toen een heel leuk marktje tegen gekomen met allemaal mensen die hun kleren gingen verkopen uit hun koffer. Dus ze hadden gewoon een koffer op een kleedje liggen en daarin kon je dan kijken of je iets leuks zag. Die avond had ik een BBQ met mijn oud huisgenootjes.
Die zondag was een van de vetste dagen ever hier. We zijn naar Moreton Island geweest. Moreton is het op 3 na grootste zandeiland van de wereld. We hadden daar een 4 wheel drive (4WD) tour over het strand, wat suuper vet was. We hebben een paar 4WD gezien die vast zaten in het zand. Dan heb je een probleem als je daar achter staat want je kan er niet langs, dus je moet wachten en hun helpen de auto uit te graven. Ook hebben we gesnorkelt, gesandboard en gezwommen in the blue lake. Het was echt top

Het weekend daarop ben ik met een paar mensen naar de Kondalilla falls geweest en naar een paar plaatsen daar om heen. Ik was zaterdag om 7.00 uur thuis vertrokken en na een paar uur rijden kwamen we daar aan. We hebben lekker gezwommen en ook nog een kleine hike gedaan. S'avonds sliepen we in een backpackershostel. Was mijn eerste echte ervaring met een backpackershostel. Was heel leuk. De volgende dag een kano tour gedaan en de rest van de dag aan het strand door gebracht.

Het weekend daarna zijn Laura (mijn nichtje) en Stacey langs gekomen. Die zaterdag heb ik hun Brisbane een beetje laten zien en s'avonds hadden we weer een barbecue. Die zondag ben ik met de 2 mensen met wie ik eigenlijk naar Sydney zou gaan naar springbrook geweest. Daar heb je onwijs mooie lookouts. Ook zijn we nog naar het strand geweest en naar de grootste shopping mall in Queensland!

Het weekend daarop hadden we vrijdag een huisfeestje. In ons contract hadden we ondertekend dat we geen huisfeestjes zouden geven, maar iemand uit mijn huis ging weg, dus het was ook een beetje een afscheidsfeestje. Mijn huisbaas stond natuurlijk zaterdag ochtend bij ons thuis. Maar gelukkig is alles goed gekomen. Toen ben ik zaterdag met Laura en Stacey naar lone pine koala sanctuary geweest. Daar hebben Laura en Stacey met een koala geknuffeld en hebben we onwijs veel foto's gemaakt met kangaroo's. Was echt super.
Zondag was er hier in de buurt een soort hippie festival. Het heette 'Laura st festival' en was dus een festival in Laura st. Heel leuk want de hele straat deed mee, bij elk huis hadden ze iets georganiseerd en ook in de achtertuin van een paar huizen kon je naar nog niet bekende maar wel hele leuke bandjes luisteren. Ik moest alleen al weer vroeg weg want ik had die avond een 'christmas party' van mijn werk. We gingen ergens uit eten en een paar weken van te voren had iedereen een naam getrokken en moest je voor die gene een cadeautje kopen. Ik had een hele leuke beker gekregen met 'just because I'm a physiotherapist doesn't mean in anyway that I'm manipulative', en ook candy uit Australie en vegimite, die ik trouwens nog steeds moet proberen. Maandag zijn Stacey en Laura toen vertrokken. Was maandag middag toen wel heel raar, want opeens had ik weer plek en voelde ik me heel alleen. Maar gelukkig wende het weer snel.

Door de weeks doe ik ook vaak leuke dingen, zo ga ik op maandag regelmatig outdoor klimmen, op woensdag vaak een groot diner in mijn huis, donderdag vaak salsa dansen en vrijdag vaak of een barbecue of sushi eten met mijn oud huisgenootjes.

Daarnaast wordt het hier onwijs warm. Je ziet overal mensen met paraplu's lopen, niet voor de regen maar voor wat schaduw. Ik kom ook nog niet echt in de kerst stemming ook al het niet meer lang duurt.

Nog een grappig iets wat Australiers vaak zeggen 'I live just around the corner' of 'I live down the street' wat kan betekenen dat ze ergens tussen 5 minuten rijden met de auto en een uur rijden met de auto van het punt waar ze dan zijn wonen. Niet echt om de hoek dus ;-)

20 december, mijn laatste stage dag zal ik opnieuw bloggen (promise(!)) en kan ik hopelijk mijn travel plans met jullie delen.

Liefs xxxx
Anna


  • 29 November 2013 - 08:59

    Hans:

    Mooi verhaal. Zit nu achter de koffie in bedrijfsrestaurant. Om 09.00 bijeenkomst over warmtepompen. Dat is NU.
    reageer binnenkort verder.
    Hans

  • 01 December 2013 - 13:18

    Joanne:

    Super leuk om weer een blog te lezen:)
    Je moet wel gewoon naar Sydney gaan, misschien kan je wat ervaren backpackers vragen hoe zij dat doen;)
    Spreek je snel weer! xx

  • 02 December 2013 - 16:46

    Ans Maat:

    Nou anna, zo te lezen verveel je je nog geen moment! Fijn dat je genoeg tijd hebt om zoveel van Australie te zien.Nog even genieten die laatste maanden, liefs Ans en Feiko

  • 03 December 2013 - 10:16

    Dorien Van Den Berg:

    Fijn Anna, dat je het zo goed naar je zin hebt in Australië! Ook dat je nu je draai hebt gevonden op stage. Je ziet... nooit aan jezelf twijfelen, gewoon ervoor blijven gaan! Alles is een ervaring voor het leven. :-) Groetjes, Dorien

  • 04 December 2013 - 18:43

    Jessica:

    Hey Chick,

    Wat maak je toch een hoop leuke dingen mee! Klinkt allemaal heel bijzonder en geweldige ervaringen. Lekker dat je stage eerder is afgelopen.

    Veel plezier nog

    Xxx

  • 05 December 2013 - 10:27

    Mevr. Thea Van Leeuwen:

    Hallo Anna, eindelijk weer eens 'n berichtje uit je vorige (niet zo'n boeiende en interessante) stage uit Woerden dan je nu hebt.. Wat leuk dat je het nu zó naar je zin hebt en ook behoorlijk veel van dát gedeelte van het land kunt zien waar je nu bent. Ik hoop dat Sydney ook lukt. Bij deze wens ik jou alvast fijne feestdagen en 'n gezond & voorspoedig 2014. Hartelijke groetjes, Thea van Leeuwen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 32578

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 26 Februari 2014

Stage in Australie

10 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

highschool in the USA

30 November -0001 - 30 November -0001

Lepra Stichting Vietnam

Landen bezocht: