Create memories, not dreams - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anna Wouters - WaarBenJij.nu Create memories, not dreams - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

Create memories, not dreams

Door: Anna Wouters

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 Oktober 2013 | Australië, Brisbane

Lieve allemaal,

Eigenlijk zou ik vanavond gaan (outdoor) klimmen en barbecuen, maar omdat het heel veel heeft geregend vandaag kon dat helaas niet doorgaan. Maar heb ik nu wel mooi tijd om jullie een kleine update te geven!! :)

Aan het einde van mijn laatste blog schreef ik over riverfire. Daar was ik die avond heen geweest. We zaten op het terras van een backpackers hostel met perfect uitzicht op het vuurwerk van riverfire. Heel indrukwekkend. Die dag er na ben ik naar de glasshouse mountains geweest en heb daar mt. Tibrogargan beklommen. Met nog alcohol in ons bloed van de vorige avond de berg beklommen. Helaas vanwege tijdsgebrek de top net niet gehaald, maar het uitzicht was fantastisch! :)

Het weekend daarop hadden we op vrijdag avond een barbecue georganiseerd voor studenten van de huizen van mijn huisbaas. Was echt super gezellig. Denk dat er iets van 20 studenten waren gekomen. Zaterdaf naar de west end market, de markt is aan de andere kant van de straat waar ik nu woon. Was echt een super leuke markt en daar lekker ontbeten. Die middag naar de city beach geweest, ik weet niet of ik dat al had verteld, maar het is een aangelegd strand in het centrum van Brisbane. Heel vet, maar op warme dagen wel heel druk. S'avonds hadden we een feestje van een vriend van mijn huisgenootje, heel gezellig en dinsdag was zijn laatste dag in Brisbane dus hij bood ons voor maandag een lift aan naar Noosa. Die zondag naar Byron Bay geweest, dat is echt het vetste wat ik tot nu toe heb gedaan. Onwijs mooi strand, een groep van 20 dolfijnen gezien een walvis en onwijs lekker lokaal byron bays bier. Die avond was de finale van NRL, N.... Rugby League, een vriend had mij uitgenodigd om bij hem te komen kijken en ik had mijn 2 huisgenootjes meegenomen. Ik moest de wedstrijd kijken van mijn stagebegeleidster, omdat ik de NRL spelers met schouder blessures beter kon begrijpen. En ja, het gaat er erg hard aan toe. Die maandag was Labour day en dus zijn we met die vriend van mijn huisgenootje en nog een hele groep anderen naar Noosa geweest. Was ook echt top. Eerst lekker op het strand gelegen en daarna het national park bezocht, daar schijnen koala's te zitten, helaas geen gezien.

Afgelopen vrijdag zijn we s'avonds naar oktoberfest geweest. Ik ga met redelijk wat duitsers om, dus die waren helemaal in hun element. Maar het was heel gezellig. Lekker bier gedronken, mensen gekeken, gedanst en gekletst. Zaterdag ben ik dan eindelijk verhuisd naar mijn nieuwe huis. Ik had zo'n spijt dat ik had besloten om te verhuizen, want ik had het de laatste weken onwijs naar mijn zin in mijn huis. Ik woon hier nu met 22 studenten, maar ik heb nog lang niet iedereen ontmoet, haha. Zaterdag weer onwijs veel last gehad van heimwee, maar gelukkig had ik afgesproken met een vriend. Ik kreeg in dit huis geen slaapspullen, dus die hebben we toen gekocht. Die avond had ik een barbecue met mijn oud huisgenootjes en een paar andere studenten. Dat was echt heel fijn!! Die zondag ook met mijn oud huisgenootjes en een paar andere naar Currumbin geweest en daar hebben we onze eerste surfles gehad. De golven waren super heftig dus het surfen was super lastig, maar het was echt geweldig. Omdat het zo mega hard waaide was het niet heel lekker om op het stand te liggen want binnen 5 minuten was je een zandpop. Daarom zijn we eerst doorgereden naar palm beach, heel mooi maar ook te veel wind. Dus maar besloten om het beroemde 'surfers paradise' te bezoeken. Het is wel een must visit voor toeristen, maar voor de rest niet heel bijzonder. S'avonds voor een fantastisch uitzicht over brisbane nog doorgereden naar mount coot-tha. Heel mooi!

Morgen gaan we naar bribie island. Daar kan je surfen, aan het strand liggen en ook lopen door een national park. Omdat we met een grote groep zijn en iedereen wat anders wil leek dit ons perfect. Zondag hopelijk een rust dagje.

Nog 1 grappig verhaal die een vriend van me, mij vertelde. Hij was net aangekomen in Brisbane en hij ging de eerste dagen met de taxi naar zijn phd, de taxichauffeur zei 'hi, how are you going to die?' Dus hij keek de taxichauffeur een beetje raar aan en zei maar niks, omdat hij niet echt wist wat hij daarop moest zeggen. De volgende dag een andere taxichauffeur, maar precies dezelfde vraag 'hi, how are you going to die?' Nog steeds wist hij niet hoe te antwoorden. De 3e dag weer andere taxi, weer dezelfde vraag, dus hij een beetje geïrriteerd, 'I'm not going to die, ok!' Dus hij die dag aan zijn supervisor gevraagd waarom iedereen dat aan hem vroeg, zijn stage begeleider kwam niet meer bij van het lachen, want ze zeiden niet 'to die', maar 'today' dus 'hi, how are you going today'. Maar vanwege het accent hier begreep hij dat niet.

Op stage gaat het goed. Ik leer nog steeds heel veel, anamnese en onderzoek gaan al beter, alles verstaan is geen probleem, maar om zelf dingen te moeten zeggen of uitleggen blijft lastig. Behandelen gaat wel heel goed. Maar terwijl ik veel leer op stage en elke dag weer ietsjes beter gaat, ga ik mijn stage waarschijnlijk niet halen. Ik heb hier vrede mee, vooral als ik in Nederland niet 20 weken extra hoef te lopen, maar hopelijk 6 tot 8 weken.

Gisteren trouwens met 2 mensen afgesproken om 26 december te vertrekken naar Sydney met de auto. We maken dan een paar stops op mooie plekken en komen hopelijk 30 december aan in Sydney om daar op 31 december nieuw jaar te kunnen vieren. Ik ken al zooo veel mensen die daar ook heen gaan, dus dat wordt vast helemaal geweldig!! :)

Ik vind het super leuk als jullie reageren op mijn blog!! :)

Veel liefs uit mijn nieuwe huisje in brisbane
Xxxx Anna

Happy memories can't fit into a suitcase, but they are the lightest thing to carry

• 21 Oktober 2013 - 19:44

Ans Maat:

Hey Anna!
    Wat een geweldige tijd heb je daar, zo leuk omte lezen.
    Je moet er echt van genieten dat je daar zit en die stage....dat komt allemaal wel goed.
    Ben benieuwd wanneer Laura bij je komt, die heeft ookde tijd van haar leven daar.
    Maar dat weet je wel want jullie hebben regelmatig contact hoorde ik.
    Nou nichtje, lekker verder genieten he! Liefs Ans en Feiko natuurlijk

• 21 Oktober 2013 - 22:38

Hans :

Anna,
    Wat een leuk verhaal. Ben je al wat gesetteld in je nieuwe huis? In Parijs is het
    Heerlijk nazomerweer. We zijn zoals gebruikelijk's-avonds doodmoe van al het wandelen door de stad. Morgen naar versailles. Hartelijke groet
    Hans

• 22 Oktober 2013 - 10:53

Dorien Van Den Berg:

Wat grappig... to die.... jaja, toch echt een heel ander 'taaltje' daar. Ben ook benieuwd naar je nieuwe kamer. Gezellige huisgenoten? Ik zie wel dat je je goed vermaakt door in Australië. Heel veel plezier nog. Dorien

• 22 Oktober 2013 - 22:31

Janny:

Hoi Anna, leuk om weer een blog van je te lezen. Ben benieuwd hoe het verder gaat met je huis, met je stage, met je reis. Nog 2 dagen
    Parijs en dan gaan wij weer naar Wageningen. Het is hier heerlijk nazomer weer. We zijn er lekker even uit.

• 08 November 2013 - 21:32

Fam. De Jong-Langerak:

Ha Anna,

Het wordt hoog tijd weer eens op je blog van 19 -10 te reageren. Door allerlei verwikkelingen was het er nog niet van gekomen. Zo te lezen weet je je tussen het werken door aardig te vermaken.

Wij gaan nog elke week naar de therapie. Eén keer was de bedfiets niet beschikbaar. Hij was op de ic bij een patient met een bacterie gebruikt en moest nog ontsmet worden.

Sinds een plm. een maand heeft mijn vrouw last van pijnlijke tenen in de rechtervoet. Dus niet het been waar geen heup meer in zit. Maar het rechterbeen moet ook wel het gemis aan kracht van de andere opvangen. Na een paar weken tobben bleek bij de pedicure dat er een wondje aan één van de tenen zat. Toen de huisarts geraadpleegd. Maar omdat de behandeling na een dag of 10 geen verbetering gaf heeft ze ons verwezen naar de chirurg, gespecialiseerd in voeten. Deze heeft nu een onderzoek gestart naar de werking van de bloedvaten. Daarvoor moeten er een aantal echo's worden gemaakt. Ze had soms bijna ondragelijke pijn, vooral als ze in bed ging liggen. Nu dus afwachten wat het onderzoek oplevert. Voorlopig is de pijnpleister (butrans) van 5 naar 10 opgehoogd.

We zitten nu volop in de herfst met regen en wind, zodat we maar weinig op stap kunnen.
    We groeten je en wensen je veel succes met je werk en zien uit naar je volgende blog

Fam. de Jong

• 27 November 2013 - 19:32

Fam. De Jong-Langerak:

Hoi Anna

Hoe maakk je het aan de andere kant van de wereld? Het is al ruim 5 weken stil op je blog. Ik kijk bijna elke dag even of je al nieuwe ervaringen hebt opgedaan en doorgegeven.

Mijn vrouw zit momenteel in een nieuw onderzoek. De echo's warten niet erg duidelijk en nu moet er op 6 december een MRI-scan gemaakt worden van de bloedvaten in het rechterbeen. Ze heeft nog vaak erge pijn in die voet. Ik heb uitgevonden dat een koud-compres als ze naar bed gaat wel enige verlichting geeft zodat ze wel in slaap valt.

We zijn erg benieuwd hoe het met je gaat. En wanneer is de stage afgelopen?

Fam. de Jong