A journey of a 1000miles begins with a single step - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anna Wouters - WaarBenJij.nu A journey of a 1000miles begins with a single step - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

A journey of a 1000miles begins with a single step

Door: Anna Wouters

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 December 2013 | Australië, Brisbane

Lieve allemaal,

Op het moment zit ik in de woonkamer van mijn huis in west end die ik over minder dan 2uur ga verlaten. Ik ga de laatste dagen van mijn verblijf bij een vriendinnetje slapen voordat het andere grote avontuur echt begint.

Gisteren was mijn laatste stage dag en ik had ik geen tijd om te schrijven omdat we natuurlijk het begin van de kerstvakantie moesten vieren (en voor mij 2 maanden vakantie). Het was heel raar om voor de laatste keer weg te lopen van mijn stage!! Ook al ik niet kon wachten tot deze dag kwam vond ik het eigenlijk ook wel heel erg jammer. De patienten waren geweldig (ik heb zooo veel kerstcadeautjes van ze gekregen en een chocolade voorraad om U tegen te zeggen) en ook alle mensen die in de praktijk werkten zal ik heel erg missen. Het voelde best wel een beetje als familie soms en ze hebben me door moeilijke momenten heen gesleept (met natuurlijk ook de hulp van familie en vrienden thuis).
Op stage heb ik me niet altijd geliefd gemaakt met mijn soms wat onhandige opmerkingen zoals
- I'm not sure yet if i want to see the ayers rock, it's just a rock (,oooh Anna, it's not JUST a rock' was het antwoord)
- At the end of the day cricket is just a game (cricket is echt heilig in Australie een wedstrijd duurt 5 dagen en de mensen vinden het echt geweldig)
Mijn stage heb ik afgesloten met een 5 wat betekend dat ik nog een verlengende stage in Nederland moet lopen vanaf 16 april voor 10 weken.

Ondertussen weet ik globaal wat ik nog allemaal wil gaan zien
- Sydney en de blue mountains
- New Zeeland
- Melbourne en great ocean road
- Tasmania
- Kangaroo island (daar wil ik misschien gaan wooffen)
- Perth
- en als laatste wil ik nog een week fruit picking doen ~ for the experience

Afgelopen 3 weken ook weer veel gebeurd

Het eerste weekend na mijn laatste blog had ik met 3 andere meiden een 'girls only outback tour' gedaan. We zijn op zaterdag naar lightning ridge geweest wat een plaatsje in de outback is en op zondag terug gereden. Each way was 10 uur!! 1 meisje had een auto en was de enige met rij ervaring in australie maar we hebben allemaal gereden. Het moeilijkste was dode kangaroos die op de weg lagen ontwijken want andere auto's waren er niet echt!
Het was echt een super ervaring en een heel gezellig weekend!!

Het weekend daarop zijn we om 22.00 uur op vrijdag vertrokken naar the natural bridge waar we glowworms hebben gezien, dat was echt super vet!! Daarna rond 1.00 uur s'nachts zijn we door gereden naar mt. warning. Maar echt super jammer want de berg was gesloten. We waren daar rond 2.30 en wisten niet zo goed wat we moesten doen. Het plan was om na mt warning naar Byron Bay door te rijden en er lekker een strand weekend aan vast te plakken. Maar toen zijn we dus midden in de nacht maar door gereden naar Byron. We hebben de auto toen bij the lighthouse geparkeerd en eventjes in de auto geslapen om vervolgens om 4.45 s'nachts de zonsopgang te zien!! Meest verassende was, was hoeveel mensen er waren. Ik dacht dat we de enige gekken waren maar het was wel heel vet. Daarna door gereden naar het hostel en lekker aan het strand gelegen. Laura en Stacey waren ook in Byron dus daar hebben we gezellig nog een drankje mee gedronken. De volgende dag hebben we een look out tour gedaan en bij alle mooie stranden in de buurt geweest en bij het laatste strand voor we naar huis gingen ook nog even gezwommen.

Het weekend daarop hadden we een herkansing van de mt Warning. Dus wij weer midden in de nacht onderweg en gelukkig was hij deze keer wel open dus wij om 2.30 s'ochtends begonnen aan onze hike naar boven gewapend met onze zaklampen. Het was een zware hike (bijna 2 uur traplopen en het laatste stuk klimmen) maar de zonsopgang was adembenemend. Ik denk dat ik nog nooit zo iets moois in mijn leven had gezien!!
Om 7.00am waren we weer beneden. We zijn toen eerst bij het strand gestopt om even wat slaap in te halen op het strand. De rest van het weekend rustig aan gedaan, ijs gegeten en films gekeken. Best fijn een rustig weekend!!

Afgelopen donderdag had ik een kerstfeestje, er was een band die we al op laura st festival hadden gezien die hier nu ook op het kerstfeestje was. Echt een super leuke band en super leuke avond!!

Vandaag ga ik naar movieworld toe voor ook een of andere kerst special day en morgen rijden we naar rainbow beach voor een skydive. Ik besef het nog niet helemaal dat ik uit een vliegtuig ga springen maar dat besef zal morgen wel komen.

Als ik ga reizen zal ik jullie proberen op de hoogte te houden met mijn blog maar ik durf niks te beloven aangezien ik niet weet waar ik wel en geen internet heb.

Voor nu heel veel liefs en een merry christmas and happy new year
Xxxxx Anna

  • 21 December 2013 - 09:58

    Janny:

    Ik zal even aan je denken als je uit het vliegtuig springt. Hoewel dan lig ik hier lekker te slapen. Ik hoop niet dat ik er over ga dromen :-). Veel succes met de sprong en de landing en een hele goeie verdere reis. Ben nu al benieuwd naar je volgende blog(s)

  • 28 December 2013 - 16:59

    Ans Maat:

    Lieve Anna!wat heb je veel gezien en je bent ook nog heel wat van plan!!wat spannend om te gaan skydiven!lijkt mij ook geweldig maar heb daar het lef niet voor denk ik. Wij wensen je nog een hele fijne tijd toe in Australie en alvast een heel geweldig 2014!!Geef Laura een dikke zoen van ons in Sydney! Liefs, Ans en Feiko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 32537

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 26 Februari 2014

Stage in Australie

10 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

highschool in the USA

30 November -0001 - 30 November -0001

Lepra Stichting Vietnam

Landen bezocht: