I'm on top of the world - Reisverslag uit Kelvin Grove, Nieuw Zeeland van Anna Wouters - WaarBenJij.nu I'm on top of the world - Reisverslag uit Kelvin Grove, Nieuw Zeeland van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

I'm on top of the world

Door: Anna Wouters

Blijf op de hoogte en volg Anna

28 September 2013 | Nieuw Zeeland, Kelvin Grove

Lieve allemaal,

Mijn vorige reisverslag was na 1 week Australië, ondertussen zit ik hier al meer dan een maand.
Mijn eerste twee weken hier waren hectisch, op stage ging het niet goed en daardoor vond ik het niet zo leuk. Ondertussen vind ik het steeds leuker en leuker op stage. Naast fysiotechniek leer ik ook heel veel hands on technieken en ben ik ondertussen professioneel masseur. Anamneses en onderzoeken mag ik ook steeds meer doen, maar stiekem valt dat nog best wel tegen, ook vanwege de taal. Soms pik ik belangrijke dingen van de patiënt niet op omdat ik het niet begrijp en soms zijn mijn vragen zo onduidelijk dat patiënten ze niet begrijpen. Dat is dus nog even oefenen maar gelukkig gaat het met de taal over het algemeen wel heel goed! :)

Naast stage vermaak ik me ook nog prima. Ik ben 2 weekenden geleden met 2 huisgenootjes naar stradbrooke island geweest, dat was zo onwijs mooi en ik heb een kangaroe, zeeschildpadden en een lizard gezien. Daarnaast onwijs mooie strandwandeling gemaakt, lekker gegeten, een feestje gehad van een australische jongen waar we voor waren uitgenodigd en de volgende dag gezwommen in de brown lake. Het water was helder, maar een beetje thee kleurig. Was echt top. We sliepen in een tent want het backpackershostel zat vol. De tent was royaal voor 1 persoon, klein voor 2 personen en veeeeeeel te klein voor 3 personen. We sliepen dus ook met onze benen buiten, in hoeverre we sliepen, haha. Afgelopen weekend zaterdag een verjaardagsfeestje gehad. Waarbij we om 9.30 gingen klimmen bij kangaroo point en om 10.00 uur s'ochtends begonnen met bier drinken. Mijn laatste bier was om 12.00 uur s'avonds en rond half 1 hebben we een taxi naar huis genomen. Was echt een top feestje. Super leuke mensen, heerlijk weer en heel gezellig. De volgende dag met een vriend naar wellington point geweest, daar lekker gezeten en gekletst en heel veel krabbetjes gezien.
Daarnaast ga ik op maandag altijd naar de comedy night met mijn spaanse huisgenootje. Super grappig en2 comedians hebben het al over amsterdam gehad. Haha
Ook ben ik een avond naar brisbane festival geweest, een mooie laser show en heel veel mensen. Daarna lekker uit eten geweest.
Ook nog een avond uit geweest met een andere vriend naar de film 'now you see me'! :)

Ondertussen ben ik gewend geraakt aan de auto's die links rijden en wacht ik niet meer aan de verkeerde kant van de weg voor de bus. Ook luister ik tegenwoordig naar de naam Enna of een variatie daarop. Australiërs hebben moeite met de naam Anna, dus op stage stel ik me voor als Enna. Op het begin van stage gaf ik altijd iedereen een hand als ik me voorstelde. Mijn stagebegeleidster vertelde mij dat dat niet gebruikelijk was hier. Dus tegenwoordig zeg ik 'Hi I'm Enna, nice to meet you' of 'Hi I'm Enna, how are you?' Ook afscheid hier vond ik op het begin heel raar. Je zegt geen 'doei' of dus 'bye', maar vaak 'see ya'.

Ook ben ik officieel geen vegetarier meer, ik heb hier 3x vlees gegeten, niet veel maar wel echt echt vlees. In. Nederland had ik ook al een paar keer een mini hapje vlees gehad, maar voelde ik me nog steeds een vega. Voor mezelf zou ik nooooooit vlees kopen en eten, maar ik heb besloten een flexitarier te zijn. Dus als ik met andere mensen eet en er geen vega is dat ik gewoon vlees eet, maar anders niet.

Daarnaast ga ik op 12 oktober verhuizen. Ik ga naar een huis wat meer in het centrum verhuizen met 22 huisgenoten totaal. Mijn huisbaas daar is echt een hele rare vrouw. Maar de huisgenoten die ik tot nu toe heb gezien, zien er heel aardig uit. Mijn adres daar is 6 janestreet in west end (QLD 4101). Als je iets wil opsturen (A), moet je ook kamer nummer 7 vermelden, want iedereen heeft een aparte brievenbus.
Hier in mijn huis is het ook nog steeds leuk hoor, maar mijn 2 franse huisgenootjes van 21 en 22 zijn nu allebei weg. De ene vorige week en de andere gisteren. Vooral met die die gisteren wegging kon ik het heel goed vinden, dus dat vond ik wel jammer. We hebben in dit huis 3 slaapkamers beneden en 3 boven. Ik ben nu de enige beneden en aangezien er nog wel eens grashoppers, spinnen (heeeele grote) en andere ongedierte binnenkomen sluit ik nu alle ramen en deuren erg goed. Ik ben echt panisch dat die beesten binnen komen want laatst zat er een mega spin onder mijn bed.

Vanavond is er riverfire. Dat is een super grote vuurwerk show en het einde van brisbane festival. Het schijnt echt heel vet te zijn dus ik ben heel erg benieuwd. Zondag ga ik naar de glashouse mountains we gaan mount Tibrogargan beklimmen. Ik heb het even gegoogled en het schijnt best moeilijk en zwaar te zijn, maar het uitzicht is fantastisch. Het weekend daarop misschien naar fraser island met mijn turkse huisgenootje.

Bedankt voor alle lieve berichtjes en succes met de kou daar! Gisteren was het hier 34 graden!! :)

Heel veel liefs xxxx Anna

  • 28 September 2013 - 16:58

    Marthe:

    Hé Anna,

    Leuk om te lezen dat je zo veel leuke dingen doet en ziet! Ik hoop dat je het in je nieuwe huis leuk zult hebben! Hier zitten ook die vreselijke, grote spinnen, maar ik denk dat ze bij jou nog veel groter zijn! Iel iel iel iel iel. Als we straks terug zijn, kunnen we gezellig spinnenfoto's uitwisselen!


    Liefs,

    Marthe

  • 30 September 2013 - 09:39

    Jessica:

    Hey Chick,

    Wat maak jij veel geweldige dingen mee zeg! Het klinkt allemaal geweldig en of je je prima vermaakt.
    Jammer dat je moeite hebt met de taal en dat het op je stage niet zo goed ging. Ik hoop dat je je draai gaat vinden en dat je nieuwe huis goed gaat bevallen!
    Veel plezier bij de vuurwerkshow en het brisbane festival!

    Liefs Jessica

  • 07 Oktober 2013 - 10:35

    Janny:

    Hoi Anna,
    Ben we een beetje laat met mijn reactie. Is al bijna tijd voor je volgend blog :-). Nog een paar dagen en dan ga je verhuizen. Spannend.Fijn dat het met de stag een de taal steeds beter gaat. Aan het eind van de stage heb je veel geleerd en spreek je vloeiend Australisch 'engels '. Hier gaat alles goed. Over twee weken zitten we met Ajeng in Parijs. Hebben er veel zin in. Ook de groetjes van Hans.

  • 10 Oktober 2013 - 08:49

    Dorien Van Den Berg:

    Hallo Anna, Ik was even out-of-office zoals dat zo mooi heet. Maar ben weer helemaal terug en lekker even de tijd om je weblog te lezen. Fijn dat je alles een beetje op de rit begint te krijgen en dat je volop geniet van alles wat Australië je biedt. Geniet ervan, zuig alles op, zodat je het nooit meer vergeet :-) Groetjes, Dorien

  • 15 Oktober 2013 - 17:32

    Fam. De Jong-Langerak:


    Hoi Anna,

    Eindelijk weer eens een reactie van ons. We houden je Blog regelmatig bij. We merken dat je na wat startprobleempjes aardig je draai hebt gevonden. Ook bedankt voor je kaart die wij dezer dagen ontvingen. Zo te zien op die kaart moet Brisbane een behoorlijke stad zijn.
    Ben je al in je nieuwe woonlokatie gewend? Je bent er nog maar een paar dagen. Je zou toch de 12de verhuizen? Klikt het een beetje met je "rare" huisbaas/bazin? Heb je op je nieuwe adres ook al leuke beestjes aangetroffen? Wij hadden vorige week ook een knots van een spin in huis. Mijn vrouw is er ook allergisch in het kwadraat voor. Ik niet. Ik nam een wc papiertje en maakte er spinnensoepje van!
    Met ons gaat het nog zo’n beetje hetzelfde. Elke week naar zhs voor therapie en aansluitend koffie met samen één gevulde koet en soms ook nog een soft ijsje. Alleen is mijn vrouw de laatste dagen niet erg fit. De huisarts was hier een week geleden en toen was de bloeddruk 165. Maar bij de therapie is hij steeds lager. Vorige week 120 en gisteren 110. Als het niet beter gaat moeten we toch maar weer eens de huisarts vragen om even langs te komen.
    We zien uit naar je volgende blog om te lezen hoe het verder met je gaat.
    Fam. de Jong

  • 18 Oktober 2013 - 11:43

    Mevr. Thea Van Leeuwen:

    Hoi Anna, het is alweer 'n tijdje geleden maar hier dan weer 'n berichtje uit Woerden (hydro Batenstein). Wat fijn dat je nu bent verhuisd, hopelijk heb je het nu beter naar je zin. Maar als ik je verhalen goed begrijp zal dat nu wel lukken. In Woerden gaat alles z'n gangetje. Monique is er op woensdagochtend niet meer bij, Marlou kon de verantwoording niet meer aan. Monique gaat steeds slechter lopen en het risico van vallen werd erg groot en ze kreeg geen persoonlijke begeleiding, vandaar. Ze was erg boos en verdrietig maar we hebben haar 'n leuk afscheidsfeestje gegeven met kadootjes en 'n foto, met z'n allen, in het bad. Toen was het weer goed. Ze mag nu op woensdag in de groep voor hydro meedoen. Dat vindt ze nu toch ook fijn. Zo Anna, je bent weer 'n beetje op de hoogte en tot de volgende keer. Hartelijke groetjes, Thea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 32581

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 26 Februari 2014

Stage in Australie

10 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

highschool in the USA

30 November -0001 - 30 November -0001

Lepra Stichting Vietnam

Landen bezocht: