1 week :) - Reisverslag uit Kelvin Grove, Nieuw Zeeland van Anna Wouters - WaarBenJij.nu 1 week :) - Reisverslag uit Kelvin Grove, Nieuw Zeeland van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

1 week :)

Door: Anna Wouters

Blijf op de hoogte en volg Anna

04 September 2013 | Nieuw Zeeland, Kelvin Grove

Lieve allemaal,

Als eerst bedankt voor alle lieve berichtjes! Ik heb de eerste dagen hier veel last gehad van heimwee en dan is het heel fijn om al jullie lieve berichtjes te lezen!

Nu ik dit schrijf heb ik bijna mijn eerste week er op zitten. Een week waarin veel is gebeurd en veel is veranderd

De eerste 2 dagen waren niet zo leuk. Ik had geen idee wat ik hier moest doen, ik had een jetlag en geen vrienden, wel huisgenoten, maar die liepen overdag stage. Ik dacht altijd dat ik goed alleen kon zijn, maar ik vond het verschrikkelijk.
Gelukkig heb ik me afgelopen dagen dan ook geen moment verveeld! :)

Zo heb ik de fiets gefixt die hier stond (mocht hem gebruiken als ik hem kon maken, mijn franse huisgenoot wilde hem gebruiken maar wist niet hoe hij hem moest maken, haha), een meeting gehad van AFS brisbane, een fietstocht gemaakt door brisbane met een aussie en een colombiaan (ben 8 uur onderweg geweest!), naar mijn stage geweest op de fiets (kostte me bijna 2.5 uur terwijl het in 1 uur zou moeten kunnen, haha) en toen mijn stagebegeleidster ontmoet, heb veel gepraat met mijn huisgenootjes en gisteren met een franse jongen afgesproken om de city te ontdekken by foot en lekker gegeten! :)

Ik heb 5 huisgenootjes waarvan 2 uit frankrijk, 1 uit spanje, 1 uit duitsland en 1 uit turkije. Eerst moest ik een beetje aan ze wennen, iedereen was heel erg op zich zelf wat ik heel jammer vond maar de laatste dagen ga ik meestal lekker s'avonds buiten zitten en dan komen ze vaak wel bij me zitten wat heel gezellig!
Ookal ik mijn huis steeds leuker begin te vinden wil ik wel verhuizen, ik wil wat dichter bij het centrum wonen, want daar is veel meer te doen! Er gaan na 22.00 uur ook geen bussen meer naar mijn huis toe, dus ik kan s'avonds niet echt naar de stad. Daarnaast gaan mijn leukste huisgenootjes over 3 weken weg en blijf ik achter met 3 huisgenoten van boven de 30, ookal 2 wel aardig zijn hoor! Dan komen er natuurlijk wel andere huisgenoten, maar ik denk dat ik ergens anders wonen leuker ga vinden! :) ik heb al een mailtje gestuurd naar een andere huisbaas in west end, maar nog niks gehoord!

Omdat ik niet alleen wilde zijn heb ik aan mijn stagebegeleidster gevraagd of ik eerder met mijn stage mocht beginnen. Dat mocht, dus vandaag was mijn eerste dag! De praktijk zit in een dental office en is een soort van rechthoek wat is opgedeeld in 4 hokjes met gordijnen er tussen en daarnaast een soort pad waar je kan lopen! Geen behandelkamers dus daarnaast wordt er veel fysiotechniek gebruikt, eerst een behandeling, van soms ook al fysiotechniek en daarna vaak nog een half uur fysiotechniek of bijvoorbeeld een hot pack of allebei (dus bijvoord interferential met een hotpack voor de kenners ;-)). Omdat fysiotherapie hier anders werkt met de verzekering en dat patienten zelf veel betalen, willen ze na de eerste behandeling gelijk pijn verlichting hebben anders komen ze niet terug. Heel anders als in nederland waar je een patient vaak veel pijn doet waardoor ze de 1e dag na de behandeling soms meer last hebben en dat het daarna pas minder wordt! Ook doen ze hier weinig aan oefentherapie en is er bijvoorbeeld ook geen oefenzaal. Daarnaast ook veel massage... En de dossiers worden hier nog met de hand geschreven!
Het zal even wennen zijn, maar komt vast helemaal goed.

Voor de rest nog een paar leuke weetjes over australie
- mensen rijden hier links (so confusing!)
- er zijn hier zo veel fransers :O
- alles hier is duur
- het is hier nu winter maar warmer dan in Nederland! :)
- een australisch accent is moeilijk te verstaan, haha
- it is true dat iedereen 'don't worry mate' zegt

Foto's zet ik trouwens op facebook, maar omdat ik geen computer heb kan ik de foto's van mijn camera niet online zetten, alleen de gene die ik met mijn ipad maak.

Heel veel liefs xxxx Anna

  • 06 September 2013 - 10:40

    Jessica:

    Hey Chick,

    Ik hoop voor je dat je een plek dichtbij het centrum gaat vinden! Wel fijn dat je eerder met je stage mag beginnen. Veel plezier en veel succes!

    Liefs Jessica

  • 12 September 2013 - 10:50

    Mevr. Thea Van Leeuwen:

    Hoi Anna, je bericht gelezen en wat naar dat je zo'n heimwee had. Hopelijk gaat het nu beter met je en zul je snel andere woonruimte vinden en wat fijn dat je eerder met je stage kon beginnen want dan heb je afleiding en voel je je minder eenzaam denk ik. Je weet dat het Batensteinbad 3 weken gesloten was vanwege 'n nieuwe pomp. Het is één doffe ellende. Vorige week was er "wisselend" water, dan hoog en dan laag en niet zo warm. Gisteren was het nóg erger. Het water was bijna koud en nog steeds "wisselend" water en de douches waren steenkoud. Iedereen is er uit gegaan en hebben 'n klachtenformulier ingevuld. Hopelijk helpt het.
    Jammer dat ik je foto's niet kan bekijken want ik heb geen facebook.
    In het vervolg meld ik me met m'n voornaam. Toe de volgende keer dan maar. Groetjes, Thea.

  • 12 September 2013 - 22:13

    Fam. De Jong-Langerak:

    Hallo Anna,

    Je bericht met gemengde gevoelens gelezen. Gelukkig dat je je heimwee kon compenseren met veel activiteit, al dan niet efficient. Overigens kan ik me voorstellen, dat je liever een wat meer geavenceerde stageplaats had gevonden. Je beschrijving doet mij denken aan mijn behandelingen in de vorige eeuw.
    Met ons gaat het nog zo'n beetje hetzelfde. We hebben al weer afscheid genomen van de geriater. We missen jou en Roel echt. Maar de opvolgster is ook aardig hoor!
    Vorige week donderdag is de huisarts nog weer geweest en was de bloeddruk weer goed.
    Het mooie weer is hier voorbij en het is inmiddels echt herfst. Komende dagen 14 graden. Veel regen, het water in de Singel tegenover ons appartement staat hoog.
    We wensen je heel veel succes met je werk en het vinden van gezellige contacten.
    Fam. G. de Jong-Langerak

  • 18 September 2013 - 10:39

    Anna Wouters:

    Mevrouw van Leeuwen wat vervelend dat het water zo koud is in Batenstein. Is het ondertussen al opgelost? Hoe zijn de nieuwe stagiaires? Doen ze goed hun best? :)

    Meneer en mevrouw de Jong, gelukkig is de opvolgster ook leuk! Ik mis Woerden soms stiekem ook wel, voelde me daar heel erg thuis. Hier is het nu lente, vandaag 31 graden en als ik s'ochtends om 7 uur op de bus sta te wachten schijnt de zon al vollop en is het met lange broek eigenlijk al te warm, dat voorspelt wat voor de zomer hier! :)

    Bedankt allemaal voor het volgen van mijn blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 32565

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 26 Februari 2014

Stage in Australie

10 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

highschool in the USA

30 November -0001 - 30 November -0001

Lepra Stichting Vietnam

Landen bezocht: