Not all those who wander are lost - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anna Wouters - WaarBenJij.nu Not all those who wander are lost - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anna Wouters - WaarBenJij.nu

Not all those who wander are lost

Door: Anna Wouters

Blijf op de hoogte en volg Anna

14 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Ondertussen ben ik al bijna 3 weken aan het reizen. De tijd gaat onwijs snel en afgezien van heel soms wat heimwee heb ik het hier onwijs naar mijn zin.

Zoals ik in mijn vorige blog ook al schreef begon mijn reis met een 17 urige bustrip naar Sydney op 26 december. Mijn reis begon met een nederlands meisje die ik hier had ontmoet, Janneke. Om 13.00 uur stapten we op de bus en na een erg koude nacht (18 graden) waren om 8.00am dan eindelijk in Sydney. Na een korte stop in central station hadden we de trein gepakt naar de Blue Mountains. Hier verbleven we drie dagen om een paar prachtige hikes te doen. We hebben onder andere de 3 sisters gezien (als je door de chinezen en japanners heen kon kijken tenminste ;-)), de scenic railway genomen (met de steilste trein in de wereld, 52%(!)) en 2 hikes gemaakt. De Charles Darwin walk was geweldig (we moesten eerst 2 haltes met de trein naar het begin punt van de track, maar helaas hadden we de sneltrein genomen (er gaat er 1 per dag en natuurlijk pakten wij die peronlijk) waardoor we bijna 2 uur later dan gepland eindelijk aan de track konden beginnen want de trein raasde keihard langs onze stop). De laatste dag zijn we op aanraden van iemand die we in het hostel hadden ontmoet naar de minnehaha falls geweest, waar we hebben genoten van een onwijs mooie waterfall voordat we terug gingen naar Sydney.

Nadat we eerst een paar toeristische attracties hebben bekeken (Operahouse, de Botanical Gardens, de Harbour Bridge en Darling Harbour) hebben we de trein naar ons couchsurfingshuis genomen. Wij hadden geen idee dat we met 4 andere meiden (2 duitse en 2 fransen) daar zouden slapen, maar het was groot genoeg en super gezellig. Onze couchsurfing host, Michael, heeft ons op 31 december minstens 10 stranden van de southern en northern beaches laten zien, wat echt geweldig was, ook een rondje door de stad gereden en we hebben een drankje gedronken in het oudste deel van de stad - The rocks. Om 19.00 uur heeft Michael ons toen meegenomen naar een feestje bij een van zijn vrienden thuis waar we perfect uitzicht hadden op de Harbour Bridge en om 12.00 uur dan ook van het onwijs mooie vuurwerk konden genieten voor NYE.

Op nieuwjaarsdag bezochten we nog 2 stranden (Palm beach & Manly beach), voor onze nieuwjaarsduik ;-). Helaas was de stroming erg sterk op de plek waar we zwommen, wat ervoor zorgde dat ik en Michael lichtelijk in de problemen kwamen want we wisten niet hoe we uit de stroming moesten komen. Mij lukte het gelukkig wel redelijk snel (met dank aan advies van mijn patienten van mijn stage) om een paar rotsen te bereiken, maar Michael kostte het wat meer moeite en was ook in een soort shock geraakt. Na het toepassen van eerste hulp, het inschakelen van een lifeguard en toedienen van zuurstof knapte hij gelukkig redelijk snel weer op. Wel even schrikken en vanaf nu zwem ik altijd tussen de vlaggen (promise ;-)).

Op 2 januari heeft Janneke mij al weer verlaten. Nadat we de dag een beetje rond Sydney hadden gelopen en rustig aan hadden gedaan vertrok s'avonds Janneke's bus al. Ik kon gelukkig nog 2 nachtjes langer bij Michael slapen.

Ondertussen hadden Laura en Stacey een appartement gevonden in Sydney en kon ik heel lief een paar nachtjes bij hun logeren. Zij hebben zich vooral bezig gehouden met werk zoeken en werken (maar er was vaak wel iemand thuis!) en ik heb me bezig gehouden met films kijken, stad verkennen, lekker eten en naar het strand gaan (bondi beach<3(!)). Via een website had ik gereageerd op een advertentie van een jongen die naar Melbourne zou rijden met zijn campervan. De perfecte gelegenheid leek me om met hem mee te rijden (nadat we hadden ontmoet). Hij wou er een week over doen wat ik prima vond maar uiteindelijk zat ik na 4 dagen al in Melbourne (13/01) vanwege dat hij een migraine aanvoelde komen en vanwege het warme weer (vandaag 43 graden, gisteren 38) en hij geen airconditioning had. Het was gezellig en ik heb veel van hem geleerd over gezond eten (hij was echt een health freak) en verschillende soorten massage, maar soms leek het een beetje alsof we twee verschillende talen spraken want de helft van wat hij zei begreep ik niet en vaak verstond hij mij ook niet. Desondanks heb ik me goed vermaakt en hebben we onwijs mooie stranden en national parks gezien. We hebben in zijn auto geslapen (wat tevens zijn huis is) en aangezien het niet legaal is om in de auto te slapen was het elke keer weer een avontuur om te zien of we niet werden gepakt. De tweede nacht zijn we toen we bijna wilde vertrekken wel een ranger tegen gekomen (we sliepen in een national park en daar moest je $7 toegang voor betalen, maar omdat we heel laat aankwamen konden we niet meer betalen) dus we konden de $7 aan hem betalen en mijn reisgenootje heeft de ranger 'omgepraat' zodat we geen boete kregen! :)

Gisteren ben ik toen dus aangekomen in Melbourne, omdat ik iets verkeerd had gedaan met boeken sliep ik 1 nachtje in international backpackers hostel midden in het centrum (en heb ik s'avonds een tour gekregen door de stad van mijn roommate, dus dat was heel leuk) en moest ik vandaag verhuizen naar Oslo Backpackers naast het strand (niet heel vervelend met deze temperaturen), maar wel HELE SLECHTE reviews kwam ik te laat achter (Reminds me more of a crack den than a hotel. Awful staff, really grubby, blood all over the bedroom carpet and the whole place stinks of weed. You couldn't pay me to go back again. Prisoners get better accommodation and they are being punished). Het is niet heel schoon maar gelukkig valt het wel iets mee.

Vandaag ga ik mijn verdere trip een beetje plannen. Ik denk dat ik donderdag de bus neem naar Adelaide (tenzij ik iemand met een auto vind!) Vanaf daar ga ik (als het allemaal lukt) wooffen in Kangaroo Island.

Sorry voor het lange verhaal, maar dit is mijn eerste blog via de computer, wat een heel stuk makkelijker typt ;-).

Heel veel liefs en tot snel
xxxx Anna

  • 14 Januari 2014 - 08:11

    Hans:

    Anna,
    Als je dergelijke reviews leest valt het al snel mee. denk ik. Gelukkig maar één nacht. Nu naar Adelaide om te wooffen? Wat is dat? Hoe gaat dat me de bus? Zijn die redelijk comfortabel? En kan je daar een beetje in slapen (zoals die bussen in Vietnam)? Hier alles goed. Ik ben weer een beetje op gang gekomen na de kerstvakantie. Vandaag naar Burgers Zoo voor een personeels-bijeenkomst. Ga er waarschijnlijk op de fiets erheen en dan rij ik met iemand anders weer terug (fiets achter op de auto). Nu eerst nog even wat voor mijn werk doen.
    Veel groeten:
    Hans

  • 14 Januari 2014 - 16:23

    Jessica:

    Hey chick,

    Wat een gave reis om nooit te vergeten. Klinkt allemaal reuze spannend en bijzonder.
    Veel plezier met het vervolg van jw reis
    Xx

  • 15 Januari 2014 - 15:34

    Ans Maat:

    Hey Anna,wat een avontuurlijke meid ben je toch!! Je leert zo wel heel veel mensen kennen he.
    vergeleken met Laura en Stacey houd jij wel heel goed je blog bij,misschien kan jij ze wat
    pushen als je ze weer ziet of spreekt!haha.
    We wensen je nog een hele goede reis toe en pas goed op he!Gelukkig horen we veel avonturen
    na een goede afloop(vooral voor Hans en Jannie )
    liefs Ans en Feiko xx

  • 03 Februari 2014 - 15:56

    Mevr. Thea Van Leeuwen:

    Hi Anna, hier weer eens 'n berichtje uit Woerden, wat maak jij veel mee en wat ben je ondernemend. Wanneer ben je van plan weer naar Nederland te komen of zit dat er voorlopig niet in, nou geniet er maar van! Groetjes, Thea.
    PS: wat betekent wooffen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 32532

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 26 Februari 2014

Stage in Australie

10 Augustus 2009 - 16 Juni 2010

highschool in the USA

30 November -0001 - 30 November -0001

Lepra Stichting Vietnam

Landen bezocht: